جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 مهر 1400     
فعالیت ۶۰ هزار «پلیس یار» در کشور

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز،جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار «پلیس یار» به منظور تقویت امنیت و پیشگیری از جرم بر لزوم حمایت قانونی از پلیس یاران به عنوان ضابطان قضائی تاکید کرد.

سردار محمد شرفی در دهمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظامی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شعار هفته ناجا در سال ۱۴۰۰ مبنی بر " پلیس هوشمند، امنیت پایدار گفت: به واسطه سرعت تغییرات و پیشرفت ارتباطات نوین در کنار نگرش ها دیگر الگوی قدیمی و سنتی پاسخگوی شیوه خدمات دهی نیست و باید متناسب با این الگوی تغییرات به سمت هوشمندسازی، کوتاه کردن فرایندها به منظور تسهیل و تسریع خدمات برویم.
 
وی هوشمندسازی پلیس را از رویکردهای جدی ناجا برشمرد و ا فزود: امروز یک فردی در داخل منزل یا خودرو می تواند با استفاده از ابزار و تکنولوژی خدمات را به صورت هوشمند از پلیس دریافت کند؛ معتقدیم که نباید از سیر تغییرات جوامع از سنتی به نوین غافل شد.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره بر لزوم ارائه خدمات هوشمند به مراجعان ادامه داد: یکی از راههای مشارکت جویی و مشارکت پذیری بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی به منظور ارائه خدمات نوین است.
 
این مقام عالی انتظامی با اشاره به پیشینه راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی مراکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا و طی فرایندهای قانونی آن تاکید کرد: امروز بیش از ۶۰ هزار نفر با عنوان "پلیس یار" در جهت توسعه امنیت و پیشگیری از جرم فعالیت می کنند.
 
وی با بیان اینکه راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی گامی در جهت اشتغال زایی و کارآفرینی نیز بوده است، یادآور شد: فعالان این حوزه ظرفیت های عظیمی به منظور تحقق امنیت پایدار دارند و شایسته است که از این عزیزان حمایت های قانونی به ویژه در بحث " ضابط قضائی" شود.
 
سردار مهدی معصوم بیگی ، رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز در این گردهمایی نیز  با اشاره به پیشینه راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا و قدمت آن ادامه داد: بیش از ۱۰ سال گذشته طی یک تصمیم هوشمندانه و طی مسیرهای قانونی، برای مشارکت مردم در تولید امنیت و پیشگیری از جرم و برقراری نظم عمومی سازوکارهایی پیش بینی شد؛ در واقع راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا به عنوان یک ظرفیت قانونی نظام مند در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود.
 
وی با اشاره به اقدامات قانونی و طی فرایندها برای راه اندازی موسسات حفاظتی و مراقبتی یادآور شد: امروز با نگاهی بر گذشته و در نظر گرفتن چشم انداز آینده می بینیم بیش از ۱۰ سال از  عمر موسسات می گذرد و شا هد دستاوردهای مطلوبی هستیم.
 
وی با اشاره به ظرفیت «پلیس یاران» به منظور توسعه نظم و امنیت عمومی و پیشگیری از جرم اظهار کرد: در مطالعات تطبیقی در می یابیم که در برخی از کشورها بیش از چهار میلیون نفر تحت عناوین مختلف به پلیس آن کشور کمک می کنند و به اهمیت موضوع بهره مندی از مشارکت مردم در تولید امنیت واقفند.
 
معصوم بیگی با شرح دستاوردهای موسسات حفاظتی و مراقبتی بر لزوم هوشمندسازی این بخش به ویژه " پلیس یاران" و " نظامات حاکم بر این فرایند " تاکید کرد و به بخش اول شعار هفته ناجا اشاره و بیان کرد: بی تردید هوشمندسازی این بخش می تواند باعث افزایش بهره دهی شود؛ معتقدم موسسات حفاظتی و مراقبتی با بهره مندی از تجربه و دانش پیشکسوتان حوزه انتظامی می توانند در فرایند هوشمندسازی پیشران باشند.
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه فرایند هوشمندسازی در حوزه فعالیتی موسسات حفاظتی و مراقبتی بایستی شتاب و سرعت بگیرد، بر لزوم آموزش مستمر فعالین  این حوزه به منظور حرفه ای گرایی و افزایش کارآمدی تاکید کرد.
 
وی با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار نفر تحت عنوان " پلیس یار" در سراسر کشور تاکید کرد : معتقدم این بخش می تواند خط مقدم برقراری نظم عمومی در جامعه محسوب شود و البته نیروی انتظامی به منظور تقویت و توسعه موسسات حفاظتی و مراقبتی، از این بخش پشتیبانی و حمایت های لازم را دارد و این روند را با قدرت ادامه می دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: