جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 شهريور 1400     
استاندار تهران خبر داد
بهره برداری از ۴۲۱ پروژه در هفته دولت

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،استاندار تهران از بهره برداری ۴۲۱ پروژه با اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد تومان در استان تهران برای هفته دولت سال جاری خبر داد.

 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه گرامیداشت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان دولت و شهید رجایی و باهنر گفت: امروز اول شهریور روز پزشک است که این روز را به همه پزشکان، مدافعان سلامت که بیش از ۵۵۰ روز بدون وقفه و شبانه روزی تلاش کرده اند تا شرایطی فراهم شود تا ترس و نگرانی از مجموعه شهروندان برطرف و لبخند به آنها بازگردد تبریک می گویم.
 
وی افزود: در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی در حوزه های مختلف انجام شد که برای آن از همه فرمانداران و بخشداران و همچنین حمایت و راهنمایی های معاونین استانداری قدردانی می کنم که شرایطی را فراهم کردند تا بالندگی در مجموعه عملکرد استانداری تهران بروز و ظهور پیدا کند. با تلاش آنها استان تهران توانست جزو سه استان برتر با اخذ نمره عمومی ۹۲۳.۸۱ از ۱۰۰۰ نمره تعیین شده قرار بگیرد و در جشنواره شهید رجایی نسبت به سال گذشته استان تهران در جایگاه از جهش قابل توجهی برخوردار شده که باید از همه همکارانم در استان تهران قدردانی کنم.
 
استاندار تهران در تشریح پروژه های افتتاحی برای هفته دولت سال جاری گفت: در این هفته ۴۲۱ پروژه با اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که اشتغال ۴۷۴۱ نفر را فراهم می کند. این پروژه ها در بخش های مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان به بهره برداری در استان تهران می رسد.
 
وی تاکید کرد: مجموعه شاخص ها در همه نقاط استان تهران امیدوار کننده است. خوشبختانه انتخابات سال جاری با رعایت قانون مداری، آرامش و اصل بیطرفی اجرا شد و مشارکت نسبت به میانگین کشور افزایش پیدا کرد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به توسعه حمل و نقل ریلی در استان تهران اشاره کرد و افزود: مترو پرند که سال ها به استخوانی لای زخم تبدیل شده بود و معطل مانده بود پس از هشت ماه کار کارشناسی نهایتا توافقنامه ای با شهردار تهران امضاء شد و تامین مالی آن انجام شد. همچنین اخذ موافقت از محیط زیست برای مترو پردیس که کار بسیار زمانبری بود انجام شد تا اقدامات اجرایی این مترو نیز تسریع شود. همچنین طرح های هادی روستایی نیز در استان تهران اجرایی شد، برای توسعه آرامستان تهران نیز ۳۰۰ هکتار زمین در حال واگذاری است.
 
وی ادامه داد: محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر نیز برطرف شد تا از ظرفیت بهبود فضای کسب و کار بهره گرفته شود. این کار با توسعه شهرک های صنعتی و توسعه زیرساخت در این شهرک ها دنبال شده است. با توجه به عقب ماندگی تاریخی که در شهرستان های استان تهران وجود داشت باید در زمینه توسعه شهرک های صنعتی اقدامات اساسی انجام می شد که خوشبختانه گام های موثری برداشته شده است. در بحث حوزه عمرانی، دفع بهداشتی پسماندهای پزشکی اقدامات عملیاتی آن آغاز شده و در خصوص مراجعین استانداری نیز عبور از مجموعه بنیاد مستضعفین و دسترسی به بزرگراه مدرس اقدامات اولیه انجام شده است. در حوزه توسعه دولت الکترونیک نیز اقدامات موثری انجام شده است.
 
بندپی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان تهران برای چهار فصل پیاپی، گفت: در زمستان سال ۱۳۹۸ نرخ بیکاری در استان تهران ۸.۸ درصد بود که این میزان در بهار سال جاری به ۶.۳ درصد رسیده است و ۲.۵ درصد نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری پایین تر است. این در حالیست که نرخ بیکاری استان تهران در تابستان سال ۹۷ بیش از ۱۳ درصد بود و از میانگین کشوری بالاتر بود.
 
استاندار تهران خطاب به فرمانداران و مسئولین دستگاه های اجرایی استان تهران گفت: تا استقرار تیم جدید دولت با همین قدرت و سلامت کار خود را ادامه دهید و از هیچ تلاشی برای مردم فروگذار نباشید.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه های نیمه تمام که در سال جاری به اتمام می رسند نیز به پروژه های توسعه زیرساخت سلامت اشاره کرد و افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان برای پروژه های بهداشتی در استان تهران که از عقب ماندگی در سرانه های بهداشتی برخوردار است هزینه شده است. تلاش شده تا به پروژه های بیمارستانی همچون تکمیل احداث پروژه های بیمارستان شهدای تجریش، فیروزآبادی و بیمارستان ملارد سرعت داده شود. همچنین در بحث اقتصاد و معیشت استمرار کاهش نرخ بیکاری با توسعه شهرک های صنعتی و توسعه زیرساخت این شهرک ها دنبال می شود. از سوی دیگر تصفیه خانه فیروز بهرام با هدف تامین آب کشاورزی و بخش صنعت به صورت جدی دنبال شده است.
 
وی تاکید کرد: مشکل مترو پرند با مشخص شدن تامین منابع مالی حل و فصل شد و مقرر شد قطار ریلی برای غرب استان شامل شهرستان شهریار نیز در دستور کار قرار بگیرد.
 
 در بخش دیگری از این جلسه عیسی فرهادی فرماندار شهرستان تهران نیز در تشریح پروژه های افتتاحی برای هفته دولت گفت: امسال در جمع بندی پروژه های عمرانی هفته دولت به دلیل تغییر و تحول در دولت شرایط کرونایی و تعطیلات و همچنین تغییر و تحول در شهرداری تهران جمع بندی دقیقی انجام نشد تا پروژه های شهرداری تهران نیز به جمع بندی اضافه شود. لذا عمده پروژه های این هفته به گاز رسانی دو روستای همسین و هاجر آباد که آخرین روستاهای تهران اختصاص یافت که گازرسانی در آنها انجام خواهد شد. همچنین پروژه آب رسانی به مرتضی گرد و افتتاح ایستگاه آتش نشانی روستای رسالت و درمانگاه آن که از محل اعتبارات ارزش افزوده تامین شده نیز انجام خواهد شد.
 
 در ادامه این جلسه حسین توکلی فرماندار شهرستان ری نیز به تامین اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در این شهرستان از محل منابع ارزش افزوده برای پروژه های هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این هفته پروژه هایی در حوزه راه روستایی شامل تامین ایمنی برای نقاط حادثه خیز و تامین روشنایی راه ها انجام شده، همچنین دو پروژه احداث دهیاری و سه پروژه تامین برق پایدار به بهره برداری خواهد رسید. از سوی دیگر ساختمان جدید الاحداث فرماندهی انتظامی ری نیز به بهره برداری می رسد که در تجهیز آن از اعتبارات فرمانداری ری هزینه شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: