جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 آبان 1393     
از سال 82 به بعد هیچ تغییری در زمین اراضی حسن آباد صورت نگرفته است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رییس شورای شهر تهران در صحن علنی شورا به ورود پیدا کردن قوه قضاییه به پرونده زمین واقع در محدوده اراضی حسن آباد منطقه 5 تهران اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در این خصوص از شهرداری تهران شکایت کرده است.

براساس این شکایت قوه قضاییه نیز نامه ای را به شورای شهر ارجاع داد که به این نامه پاسخ داده شد. در مرحله دوم کمیسیون های تخصصی باید بررسی کنند و جواب دهند.

مهدی چمران مبنی براینکه نتیجه جلسه امروز چه بود، اظهارکرد: امروز با توضیحات کامل شهردار برای همه موضوع زمین واقع در محدوده اراضی حسن آباد منطقه 5 تهران واقع در بلوار آیت الله کاشانی روشن شد. سابقه این زمین و اینکه در چه سالی و زمانی که چه کسی شهردار بوده است، تغییرات در آن رخ داده، مشخص شد، اما آنچه مهم است آن است که از سال 82 به بعد هیچ تغییری در آن داده نشده است.

مهدی چمران افزود: آنچه مشخص شد آن است که در دهه 70 ، 448 درخت به موافقت شهردار وقت و معاونان قطع شده است و زمین اراضی حسن آباد به زمین بایر تبدیل شده است .

وی ادامه داد: ابهامی که افراد تذکر دهنده در خصوص این زمین داشتند، این بود که این زمین معروف به پارک مادر شده است اما چرا پارک نمی شود و همسایگان این زمین هم دوست دارند که این زمین تبدیل به پارک شود .

رییس شورا افزود: پاسخ شهرداری تهران حاکی از ان است که این زمین هیچگاه به نام پارک مادر نامگذاری نشده است و در خصوص آن پروژه ای در شهرداری تهران تعریف نشده و در شورای شهر نیز بودجه ای برای آن اختصاص پیدانکرده و حتی این عنوان در نقشه نیز نوشته نشده است. به طوری که به هیچ وجه چنین چیزی نبوده است .

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد: براساس گزارش شهردار منطقه 5 سرانه فضای سبز منطقه 5 بیش از آن چیزی است که در طرح جامع پیش بینی شده است. این در حالی است که سرانه فضای سبز محل زمین حسن آباد نیز بیشتر از آن سهمی است که باید در سطح محلات می بود. به طوری که 7 پارک نیز در آن منطقه وجود دارد.

چمران گفت: زمانی که بحث بهره برداری از این زمین و استفاده از پهنهR و M مطرح شد، قرار بود که 200 هکتار از باغات کن خریداری شود چرا که این باغات به مردم تعلق دارد و باید پارک عمومی شود .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پرونده مختومه شد، گفت: من دراین باره چیزی نمی دانم چرا که نماینده مورد نظر گفته است که هنوز سوال و ابهام دارد اما تصمیم گیری درباره این که در جلسه علنی مطرح شود و یا در جلسه کمیسیون های تخصص معماری و شهرسازی و یا حقوقی و نظارت براساس نظر جمع نمایندگان خواهد بود .

همچنین چمران در صحن علنی شورا به ورود پیدا کردن قوه قضاییه به پرونده زمین واقع در محدوده اراضی حسن آباد منطقه 5 تهران اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در این خصوص از شهرداری تهران شکایت کرده است و براساس این شکایت قوه قضاییه نیز نامه ای را به شورای شهر ارجاع داده است و این نامه پاسخ داده شده و در مرحله دوم کمیسیون های تخصصی باید در این خصوص بررسی کنند و دوباره جواب دهند .

وی گفت: باید افراد متخصص از سوی کمیسیون تعیین شوند تا نسبت به سوالات قوه قضاییه پاسخگو باشند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: