جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 آبان 1393     
منابع مالی ادامه بزرگراه شهیدصیادشیرازی در بودجه94 شهرداری

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،در نخستین نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران در سال دوم شورا موضوعات مهمی در خصوص وضعیت رسیدگی به پارازیت ها ، تعیین تکلیف وضعیت ورزشی های شورا و بررسی تبصره های بودجه شهرداری مطرح شد .

رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر در نخستین نشست مطبوعاتی خود در سال دوم به طرح موضوعات جلسه روز یکشنبه شورای شهر پرداخت و گفت:در این جلسه طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به تدوین برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری مترو و فضاهای زیر سطحی به تصویب رسید.

تقی پور با اشاره به اتفاقات اخیر در مترو تهران و احتمال بروز حوادث پیش بینی نشده ، بیان کرد: شهرداری تهران بر اساس این طرح ملزم شد ظرف زمان مشخصی طرح عملیاتی را تهیه کند که سازو کارها در آن مشخص باشد و ظرف مدت 4 ماه با هماهنگی حوزه های مرتبط با این بحث، لایحه شهرداری به شورا جهت تصویب ارائه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به ارائه گزارش تبصره های بودجه سال 93از سوی کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت : 49 تبصره در بودجه شهرداری داشتیم که مقرر شد گزارش عملکرد و تبصره ها داده شود و البته با توجه به سابقه کم این کار بعضی از اعضای شورا در مورد قالب و شکل نظارتی نظراتی داشتند که از آن جمله می توان تاکید بر توجه بیشتر به جزییات را نام برد.

تقی پور همچنین با اشاره به ارسال گزارش عملکرد 5 ماهه شهرداری تهران به صورت سی دی به تمامی اعضای شورای شهرتصریح کرد: در این جلسه شش پرونده اعتراض مالکان بنا، در خصوص شناسایی وضعیت ملک و تعیین آن در زمره باغات با نظر کمسیون معماری و شهرسازی بررسی و آرای صادر شده تایید شد.

وی درپاسخ به پرسشی در خصوص تفریغ بودجه اظهار کرد: تفریغ بودجه توسط حسابرس های تعیین شده در حال انجام است ، اما نکته مهم آن است که تا زمانی که گزارش تفریغ، تصویب نشود تمام دریافت ها و پرداخت ها در شهرداری تهران علی الحساب محسوب شده و فاقد سند است. این بدین معنا است که مدیران شهری بدهکار محسوب شده و تنها با تصویب تفریغ، تسویه حساب اتفاق می افتد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره بوستان منسوب به بوستان مادر نیز گفت: این زمین در بلوار آیت ا... کاشانی در مجاورت شهرداری منطقه 5 قرار دارد که تاریخچه آن بررسی شده است، اما آنچه در این باره مهم است اینکه شورای چهارم از حواشی پرهیز کند و با اطلاع رسانی و شفاف سازی دقیق در این مسیر حرکت کند .

وی گفت: مسائل باید به دور از حواشی باشد. این در حالی است که بررسی این موضوع نیز در دستور کار شوراست.

در ادامه جلسه از سخنگوی شورای شهر درخصوص وضعیت آنتن ها موجود در شهر و وضعیت پارازیت ها سوال شد که وی برای روشن شدن ابعاد این موضوع توضیحات زیادی را در خصوص نحوه نصب این آنتن ها در سطح شهر ارائه داد.

تقی پور با اشاره به مضوعاتی که در این رابطه در شورای شهر پیگیری شده است، گفت: اعتراضاتی نسبت به محل نصب آنتن ها بی تی اس وجود دارد که یک کارگروه الزامات و قوانین لازم را تهیه کرده است.

وی تاکید کرد: در شورای شهر می توانیم نسبت به جمع آوری دکل های غیرمجاز تذکر دهیم اما برای امواج الکترونیک در سطح شهر مراجع پایش وجود دارد.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: برخورد با فرکانس مزاحم بر عهده قوه قضائیه است و اتحادیه جهانی مخابرات نیز در این باره پیگیری هایی صورت می دهد، اما در نهایت بر اساس نظر این اتحادیه ، در خصوص پخش سیگنال ها ، حاکمیت باید تصمیم گیری کند.

تقی پور در خصوص برنامه های شورا برای مقابله با آلودگی هوا هم اظهار کرد: بحث مدیریت یکپارچه شهری محقق نشده است و همین موضوع سبب شده تا با وجود مصوبات شورا برای استفاده از بنزین یورو 4 و برخورداری خودروها از استاندارد یورو 4 باز هم فلان وزارت خانه تکلیفی بر خود نداند. این در حالی است که اگر مدیریت یکپارچه محقق شود می توان در باره کنترل آلودگی هوا اقدامات موثر کرد.

وی تصریح کرد: دنبال عریض و طویل کردن مدیریت شهری نیستیم اما مدریت یکپارچه در تمام دنیا اتفاق افتاده و منجر به نتیجه بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی طرح مصوب ندارد، گفت: چنانچه ادامه این بزرگراه در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران دیده شده باشد بحث دیگری است که البته در این خصوص شهرداری باید از طریق لایحه و در قالب بودجه ۹۴ این موضوع را پیگیری کند.

تقی‌پور با انتقاد از تدوین لایحه مدیریت شهری در دولت، بیان کرد: متأسفانه در تهیه این لایحه هیچ یک از اعضای شورای شهر و شورای عالی استان‌ها حضور نداشتند. این در حالی است که هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران با تضعیف شورا موافق نیستند و از حق مردم نخواهند گذشت.

سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص سیاست زدگی در شورا با بیان اینکه از روز اول بر این باور بوده ام که شورا یک نهاد سیاسی نیست، گفت: این به نفع شهر نیست که مدیران شهری وارد حواشی سیاسی شوند و این حرف ها ته ندارد. از اول بوده تا آخر هم خواهد بود.

وی همچنین درباره رفتن شجاع پوریان از معاونت اجرایی شورا : در این رابطه چیزهایی شنیده ام اما آنقدر کار زمین مانده وجودد دارد که رسانه ها نباید به جای رسیدگی به آنها ، دنبال حواشی بروند.

سخنگوی شورای شهر بار دیگر تاکید کرد، در خصوص فعالیت ورزشکاران در شورای شهر قانون شفاف است و بر اساس آن عضویت در شورا شغل نیست. از نظر ما ورزشکاران شورا می توانند برای مناسبات ورزشی کاندیدا شوند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: