جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 آبان 1393     
گران شدن تردد در مرز بازرگان!

ایسنا: منطقه آذربایجان غربی، افزود: هزینه‌ای که جمهوری اسلامی ایران از خودروهای ترانزیتی ترکیه می‌گیرد تنها شامل مابه‌التفاوت قیمت سوخت می‌شود. به علت اینکه قیمت سوخت در ترکیه بالاتر از ایران است، این کشور نمی‌تواند مبلغی تحت عنوان مابه‌التفاوت قیمت سوخت دریافت کند. پس از این عملکرد خلاف و غیر قانونی ترک‌ها، گمرکات جمهوری اسلامی ایران برآن شد تا هزینه مابه‌التفاوت دریافتی خود را 2 برابر افزایش دهد.

 

عباسپور اظهار کرد: خودروهای ترانزیتی ترکیه موظف هستند به ازای هر 100 کیلومتری که در داخل خاک ایران حرکت می‌کنند و بستگی به نوع خودرو و مصرف سوخت آن، هزینه پرداخت کنند. ترکیه باید بپذیرد که برای استفاده از سوخت ایران باید هزینه پرداخت کند و از موضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

 

وی درباره ادعای مسوولان جمهوری ترکیه مبنی بر استفاده مسیر ترانزیتی جایگزین از طریق جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: این مسیر به علت اینکه باید از دریای خزر عبور کند، هزینه بالایی دارد و در شرایط کنونی برای کشور ترکیه به صرفه نیست.

 

مدیر گمرک بازرگان تصریح کرد: شرایط به وجود آمده باعث شده تا کامیون‌های ترانزیتی ترکیه محموله خود را تا مرز بازرگان آورده و آن را به کامیون‌های ترانزیتی ایران تحویل دهند. این عمل در کوتاه‌مدت رونق اقتصادی را برای جمهوری اسلامی ایران در پی دارد ولی باید توجه شود که اگر این روند ادامه یابد در صورت متضرر شدن شرکت‌های ترانزیتی ترکیه، این کشور به یافتن مسیر جدیدی برای ترانزیت خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: هیاتی از مسوولان بلند پایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در حال انجام مذاکراتی در این رابطه هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: