جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 ارديبهشت 1396     
افرادی که در شورای چهارم فعالیت نداشتند در لیست جدید اصلاح طلبان هستند

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛ رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر گفت: اگر اصلاح طلبان به نظارت شورای شهر انتقاد داشتند از همان ابتدای دوره شورای چهارم می گفتند اما دست آن ها درباره اقدامات شهرداری خالی است و فقط ادعا دارند.

 

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهربا بیان اینکه اظهارات اخیردر خصوص نداشتن سازو کار نظارت از سوی یکی از کاندیداهای شورای شهر پنجم جنبه تبلیغاتی دارد اظهار داشت:در حال حاضر نظارت در شورای شهر جاری است اگرچه اعتقاد دارم که نظارت می تواند بهتر از این هم باشد اما باید توجه داشت که نظارت چند لایه دارد.

وی با تشریح چند لایه بودن نظارت در شورای شهرچهارم گفت:تصویب برنامه 5 ساله دوم از جمله موضوعاتی بود که شورای شهر چهارم بر آن نظارت داشت و آن را به تصویب رساند و اما لایه دوم نظارتی دوره چهارم مربوط به برنامه یک ساله بودجه شهرداری می شود که برشی از برنامه 5 ساله بود و کمیسیون های مختلف در این خصوص با سازمان ها و ادارات در مناطق جلسات مختلفی داشتند و نظارت بر اعداد و ارقام بودجه به صورت جدی انجام گرفت.

عضو پارلمان شهری ادامه داد:مرحله بعدی نظارت بر حسابرسی شهرداری است که جلسات متعددی از شورا را به خود اختصاص داد و به صورت کاملا فنی و کارشناسی انجام شد که جلسات تفریغ و تلفیق ازمهمترین جلسات نظارتی در بحث حسابرسی شورای شهر محسوب می شود.

وی ادامه داد:نظارت در شورای شهر یا به طور فردی است یا در کمیسیون ها به طور جمعی انجام می گیرد که تشکیل دو کمیته فنی و حقوقی در خصوص ساختمان پلاسکو از جمله آن ها محسوب می شود.

شاکری با اشاره به بعد دیگر نظارت در شورای شهر تصریح کرد:نکته دیگر، نظرات واظهارنظرهای اعضای شورا است که گاه در مرحله اظهار نظر باقی می ماند و تنها برخی از آن ها تبدیل به تذکر ودرنهایت تبدیل به سوال از شهردارمی شود که تنها در این دوره آقایان قناعتی و حافظی از شهردار سوال داشتند که آن هم به مرحله استیضاح نرسید؛ و حالا سوال اینجاست که همکاران اصلاح طلب که ادعاهای بزرگ در خصوص از بین رفتن شهر و باغ و هوا دارند،چرا از حق قانونی خود در تذکر و نهایتا سوال استفاده نمی کنند، اگر واقعا اصلاح طلبان در در قصور مدیریت شهری" دست پر"هستند ،باید سوال می پرسیدند که ما شاهد آن در این دوره نبودیم.پس چرا ادعا دارند که دست آن ها در قصور مدیریت شهری پر است؟

وی خطاب به آقای مسجد جامعی که می گفتند در خصوص پلاسکو نظرات و انتقاداتی دارند گفت:اگر در رابطه با پلاسکو انتقاد دارید پس چرا سوال نمی پرسید؟ چرا استیضاح نمی کنید؟ چرا مدیریت شهری را به چالش نمی کشید ؟ پس وقتی این کارها را انجام نمی دهید یعنی اینکه تنها این ادعا کارکرد رسانه ای دارد و دستتان برای سوال و استیضاح پر نیست که من طی مقاله ای در کانال خود نوشتم که انتقاد ابتر دارند و موضوع را پی گیری نمی کنند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر با اشاره به اینکه "آقای تندگویان می گویند که 26 بار نامه برای زیبا سازی فرستادند " باید بگویم که پاسخ نگرفتن از همان نامه دوم کفایت می کرد تا موضوع را به مرحله سوال و استیضاح برسانند اما این کار را نکردند و این نشان از آن دارد که اصلاح طلبان درباره اقدامات شهرداری " دست خالی" هستند.

شاکری با انتقاد از اظهارات اخیر نوذرپور (کاندیدای شورای شهر پنجم) ادامه داد:اگرکوتاهی در نظارت شورای شهر بود از همان روز اول می گفتید تا شورای چهارم رو به پیشرفت باشد، و اگر شورای شهر چهارم کارآمدی لازم را نداشته است پس چرا اعضای همین دوره در لیست جدید شما هستند، بهتر بود برای کارآمدی شورای پنجم اعضای دیگری را در لیستتان قرار می دادید ، نه اعضایی که سوال و استیضاحی از آن ها ندیدیم.

وی با تاکید بر عملکرد شهرداری در ساخت و ساز شهر تصریح کرد: نظارت برساخت و ساز ها درشهر تنها درمحدوده شهرداری نیست بلکه فراتر از آن شورای عالی معماری و شهرسازی است که شهرداری تنها یک عضو از 7 عضو تصمیم گیرنده در برج سازی های شهر است که باید عملکرد شورای عالی معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار بگیرد . 

شاکری تاکید کرد:بسیاری از پرونده های برج سازی در کمیسیون ماده 100 است که مالک حکم را اجرا نمی کند و با استفاده از زمان رسیدگی به اعتراض ،اقدام به ساخت و ساز جدید می کند و با تعویق اجرای حکم، اقدام به بهره برداری می کند که دیگر این موضوع جز حقوق مکتسبه محسوب می شود و باید قوه قضاییه ورود کند و شهرداری بدون اجازه نمی تواند وارد ملک بشود . از این رو این موضوع چراغ سبز شهرداری به تخلفات محسوب نمی شود بلکه نشان از محدودیت های قانونی شهرداری دارد و از سوی دیگر بازنگری بر عملکرد شورای عالی معماری و شهر سازی را می طلبد. من در صحن از ده عضو شورا در ماده 100 مکرر خواسته ام طی بیانیه ای ناکارآمدی اجرای احکام ماده 100که معضل بزرگ ساخت و سازهای بی رویه در شهر شده است را صادر و اصلاح رویه حقوقی کنند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: