شفاف/ لامينيت دنداني ساخته شده از مواد همرنگ دندان طراحي شده براي پوشش دادن سطح جلويي دندان براي بهبود ظاهر دندان است.
 لامينيت دنداني ساخته شده از مواد همرنگ دندان طراحي شده براي پوشش دادن سطح جلويي دندان براي بهبود ظاهر دندان است. اين پوسته به جلوي دندان بسته به تغيير رنگ، شکل، اندازه، و يا طول آنها پيوند دارد. 
بيشترين علتي که باعث جداشدن لامينيت از دندان مي‌شود سرد و گرم شدن ناگهاني محيط دهان است. به هر حال هر کار زيبايي نياز به مراقبت ويژه دارد. اجتناب از جويدن غذاهاي خيلي سخت مثل ته ديگ‌هاي خيلي سفت ويا گاز زدن ميوه‌ها با هسته و… به دوام لامينيت ونير کمک مي‌کند.
 
در مورد پوسيدگي بايد بگويم تجربه بلند مدت من با لامينيت‌ها نشان داده است که امکان پوسيدگي يک دندان لامينيت شده به اندازه يک دندان طبيعي است. بنابر اين‌‌ همان طور که دندان سالم هم ممکن است پوسيده شود، دندان لامينيت شده نيز در معرض است. 
لامينيت فقط روي دندان را مي‌پوشاند وبقيه سطح دندان بافت طبيعي دارد و مي‌تواند توسط پلاک ميکروبي پوسيده شود. اگر دندان لامينت شده پوسيده شود مي‌توان آن را از پشت دندان ترميم نمود و مشکل خاصي را به وجود نمي‌آورد.
تجربه طولاني مدت من با لامينيت‌ها نشان داده است در کساني که پوسيدگي‌هاي متعدد دندان‌هاي جلو داشته‌اند انجام لامينيت ونير باعث کم شدن عود اين پوسيدگي‌ها مي‌شود. بنابراين انجام درمان لامينيت را به اين دسته افراد پيشنهاد مي‌کنم.
مسواک زدن مرتب و نخ کشيدن بين دندان‌ها به کاهش پوسيدگي در دهان کمک مي‌کند.