جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 اسفند 1395     
مبتلايان به تالاسمي قبل از مسافرت حتماً بخوانند

 حتماً قبل از شروع عيد به ميزان مورد نياز داروها را تهيه کنيد تا در طول ايام نوروز مشکل کمبود دارو نداشته باشيد

يکي از خوانندگان روزنامه ايران نوشت: فرزندي  8 ساله مبتلا به تالاسمي دارم. امسال قصد داريم تعطيلات عيدنوروز به شمال سفر کنيم اما نگران سلامتي فرزندم هستم و مي‌خواهم تمام نکاتي را که براي حفظ سلامتي پسرم لازم است رعايت کنم. لطفاً اطلاعات لازم را در اختيارم قرار دهيد تا بتوانيم تعطيلات خوبي را پشت سر بگذاريم.

پاسخ:
طوري برنامه‌ريزي کنيد که قبل از شروع تعطيلات حتماً فرزندتان هموگلوبين مناسب را دريافت کرده باشد زيرا در چند روز ابتداي نوروز بيشتر درمانگاه‌هاي سطح کشور تعطيل هستند و اورژانس‌ها هم ممک
حتماً قبل از شروع عيد به ميزان مورد نياز داروها را تهيه کنيد تا در طول ايام نوروز مشکل کمبود دارو نداشته باشيد. چنانچه فرزندتان از داروهاي تزريقي استفاده مي‌کند حتماً بموقع از داروها استفاده کنيد و نگذاريد کودکتان با پشت گوش انداختن در طول مسافرت شرايط جسمي خود را به خطر اندازد زيرا ممکن است با اين سهل‌انگاري خطر شکستگي استخوان او را تهديد کند.
اگر فرزندتان از «دسفرال »استفاده مي‌کند حتماً بايد در فواصل منظم مانند بقيه داروها، ميزان داروي مورد نظر را به بدن برسانيد. (دسفرال يا دسفروکسامين دارويي است که براي کاهش آهن اضافي در بدن بيماران مبتلا به تالاسمي به کار مي‌رود) سعي کنيد با پزشک معالج در زمينه سفر مشورت کرده و اگر در طول مسافرت نياز به کمک داشتيد حتماً با وي تماس بگيريد.
يادتان باشد که کارت تالاسمي فرزندتان را حتماً همه جا به همراه داشته باشيد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: