جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 اسفند 1395     
شهردار منطقه 12 تهران خبر داد:
درهای قلب تاریخی تهران به روی گردشگران باز است

به گزارش اخبارمناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 12 تهران ضمن دعوت از گردشگران و پایتخت نشینان برای بازدید از این منطقه گفت: درهای قلب تاریخی تهران به روی تمامی گردشگران داخلی و خارجی و پایتخت نشیان برای بازدید از جاذبه های تاریخی باز است.

 

عابد ملکی با بیان این مطلب افزود:  با توجه به قرار گرفتن 177 اثر از 500 اثر ثبت شده سازمان میراث فرهنگی در این منطقه ؛ سال 96 برنامه های متنوعی در قالب برگزاری تورهای گردشگری برای میهمانان تهران در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اختصاص 9 رینگ گردشگری ویژه منطقه 12 در ایام نوروز ادامه داد: این تورها به صورت اختصاصی تنها در این منطقه تاریخی به عنوان فلب طهران برگزار می شود و گردشگران می توانند با تماس با سامانه 137 از زمان حرکت و مسیرهای گردشگری به صورت روزانه باخبر شده و در مسیرهایی که علاقه مند به بازدید هستند ؛ ثبت نام کنند.

شهردار منطقه 12 با اشاره به هماهنگی های انجام شده با مراکز دیدنی مانند موزه ها ، خانه های تاریخی و گردشگری بیان کرد: امسال با برنامه ریزی منسجم ، هماهنگی های لازم جهت کاهش قیمت مبلغ ورودی این مراکز جهت رفاه حال گردشگران انجام شده تا مردم راحت تر و با هزینه کمتری ازاین مراکز بازدید کنند.

وی با اشاره به راه اندازی رینگ گردشگری سبز در قلب تاریخی تهران یادآور شد: به غیر از برگزاری تورهای گردشگری پیاده و سواره ، دو رینگ گردشگری با دوچرخه ، تحت عنوان رینگ گردشگری سبز نیز در این منطقه تدارک دیده شده است که علاقه مندان می توانند در معابر سنگ فرش شده  ، در قالب گروه های 15 نفره با یک لیدر ، به وسیله دوچرخه ، از جاذبه های این محدوده بازدید کنند.

به گفته ملکی؛ تورهای گردشگری قلب تاریخی تهران در قالب 3 مسیر سواره ، 4 مسیر پیاده و 2 مسیر سبز  و در مجموع 9 مسیر گردشگری  درمنطقه 12 اجرا خواهد شد که ازاین تعداد دو تور به صورت یک روزه و 7 تور نیز به صورت نیم روزه برگزار و مبدا تمامی این تورها از میدان امام خمینی (ره) خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری 4 پردیس گردشگری در منطقه 12 تاکید کرد: پردیس گردشگری خیایان سی تیر در قالب خیابان غذا و هنر فعالیت خود را از روز اول فرودین تا سیزدهم ادامه خواهد داد ، دراین پردیس ، هم برنامه های هنری برگزار می شود و هم با برپایی رستوران ها و کافی شاپ های خیابانی ، گردشگران می توانند ضمن بازدید از این خیابان تاریخی ، از این امکانات و برنامه ها بهره ببرند.

 شهردار منطقه 12 با اشاره به ادامه فعالیت پردیس گردشگری خیابان باب همایون گفت: این پردیس نیز ضمن عرضه صنایع دستی و گردشگری؛ فرهنگ های نورزوی اقوام مختلف ایران را نشان خواهد داد.

وی همچنین به راه اندازی پردیس گردشگری در خیابان صف اشاره کرد و افزود: در این پردیس نیز که از هم اکنون فعالیت خود را آغار کرده ، با عرضه محصولات غذایی ، لحظات خوشی برای شهروندان و گردشگران ایجاد می شود.

عابد ملکی با اشاره به راه اندازی پردیس در کاروانسرای خانات ادامه داد: این پردیس تحت عنوان گل و بلبل و موسیقی اقوام خواهد بود.

شهردار منطقه 12 در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در سایر محله های این منطقه بیان کرد: در نوروز 96 ، همچنین ویژه برنامه ی فیتیله ها تحت عنوان«گل آمد، بهار آمد» دربوستان زندگی محله هرندی از پنجم تا دهم فروردین برگزار و از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه های منطقه 12 به مناسبت دوازده فروردین ، روز جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در روز یازدهم فروردین به مناسبت روز جمهوری اسلامی ، در میدان مشق(باغ ملی) ویژه برنامه ای از صبح تا اذان مغرب برگزار خواهد شد که در نوبت صبح ، این ویژه برنامه مختص به کودکان و با حضور عمو پوررنگ خواهد بود و بعدازظهر نیز یک جنگ ویژه به همراه بزرگترین کنسرت روباز پایتخت در این میدان تاریخی با حضور یکی از هنرمندان برجسته موسیقی اجرا خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: