جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 اسفند 1395     
در نشست هم اندیشی مدیریت شهری و مشاوره مدیریت مطرح شد
نبود مدیریت واحد شهری علت اصلی چالش های شهر است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز:چهارمین نشست هم اندیشی هیات مدیره و اعضای انجمن مشاوران مدیریت ایران با محوریت موضوع مدیریت شهری و مشاوره مدیریت در هتل پارسیان اوین برگزارشد. 

 

در ابتدای این نشست عضو هیات مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران و رئیس کمیته توسعه کسب و کار اظهار کرد: با توجه به حمایت رئیس شبکه مشاوران مدیریت و همچنین روابط عمومی شهرداری تهران، سلسه نشست های تخصصی در حوزه مدیریت شهری با مشارکت شبکه مشاوران مدیریت، انجمن مشاوران مدیریت ایران و روابط عمومی شهرداری تهران در راستای بحث، تبادل نظر و ارائه راهکار جهت توسعه کیفی شهر برگزار می شود. 

سعید احمدیان ضمن تشریح رویکرد فرایندی درنظام مدیریت شهری و اهمیت مدیریت یکپارچه شهری ،وظایف مدیریت را برنامه ریزی، سازماندهی ،بسیج منابع ، هدایت و کنترل ذکر کرد و به نحوه عملیاتی شدن این وظایف در مدیریت شهری اشاره و آمادگی انجمن را برای هرگونه همکاری وکمک دراین زمینه ها اعلام کرد.

نبود مدیریت واحد شهری علت اصلی معضلات شهر است 

در ادامه این نشست محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران به گستردگی وسیع موضوعات مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توسعه شهری موجود به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر نبود یک مدیریت واحد شهری را علت اصلی این معضلات قلمداد کرد و ادامه داد: درکنار نبود مدیریت واحد شهری عدم بکارگیری افراد متخصص و سیاسی و جناحی کردن مدیریت شهری از دلایل معضلات شهری است. وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر شهرداری بیش از 150 وظیفه برعهده دارد که در بسیاری از آنها به کمک مشاوران مدیریت نیازمند است.

 

مدیران کمتر می پذیرند متخصص همه امور نیستند

در ادامه نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه فقدان مدیریت یکپارچه شهری مهم ترین مشکل مدیریت شهری است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در ایران این است که مدیران ما کمتر می پذیرند که متخصص همه امور نیستند، این در حالی است که دلیلی ندارد که یک مدیر، متخصص در همه زمینه و امور باشد.

تندگویان با تاکید بر اینکه اگر چند عضو دیگر از شورای شهر دیدگاه تخصصی شهری داشتند بهتر می‌توانستیم زمینه را برای تاثیرگذاری در شهر فراهم کنیم، عنوان کرد: اما با این نظریه که شورای شهر جای ورزشکاران و هنرمندان نیست موافق نیستم چراکه بخشی از دردهای شهر را هنرمندان و ورزشکاران می‌فهمند.

وی با اعلام اینکه همه اعضای شورای شهر باید از مشاورین و متخصصین مناسب استفاده کرده و به آنها اعتماد داشته باشند، اذعان کرد: معتقدم همکاران من در کمیسیون شهرسازی به عنوان مشاورین متخصص و امین به من بسیار کمک کردند و اگر از این مشاورین استفاده نمی‌کردم به طور یقین موفق نبودم. حال اینکه درد کشور ما این است که مدیران ما یا مشاورین را قبول ندارند یا مشاورین آنها از خود مدیران درک کمتری دارند.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درد بخش خصوصی ما کم‌توجهی دولت به آنهاست، اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی ایران بخش خصوصی باید خودش بتواند برای خودش کسب و کار تولید کند که البته، متاسفانه از متخصصان درست استفاده نمی‌شود ولی انجمن‌ها و سندیکاها نیز اعتراض درخوری نسبت به وضعیت موجود ندارند.

وی ضمن درخواست از مشاورین و جمع‌های تخصصی در جهت حضور بهینه‌تر در حوزه مدیریت شهری، افزود: ما در تشخیص نحوه درآمدزایی پایدار برای شهر نیاز به مشاورین خوب داریم و باید به آنها بها بدهیم.

شهرنشینی روند رو به رشدی را طی می کند

در ادامه این میزگرد، معاون روابط و همکاری های بین الملل شهرداری تهران با اشاره به افزایش وسیع و گسترده شهرنشینی، عنوان کرد: شهروندان ذی نفعان اصلی و کلیدی درمدیریت شهری هستند.

گشتاسب مظفری بیان کرد: شهر تهران در برخی شاخص ها نظیر سرعت توسعه حمل ونقل در جایگاه قابل قبولی قرار دارد اما در شاخص هایی چون توسعه سلامت، بهداشت، آلودگی، جرم ، دعوا و نزاع در رتبه های بدی قرار دارد.

وی ضمن توصیه به انجمن مشاوران مدیریت و همچنین اعضای شورای شهر مبنی بر برگزاری جلسات مشترک و آگاهی از توانمندی ها ونیازها، اعلام کرد: در این راستا باید همکاری های گسترده ای آغاز شود.

گفتنی است؛ این نشست پس از طرح سوالات حاضرین و اعلام آمادگی انجمن برای هرگونه همکاری با مجموعه مدیریت شهری خاتمه یافت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: