به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، قطارهای تراموای بزرگ تر و توسعه شبکه راه آهن سبک از هایلایت های استراتژی حمل و نقل جدید برای شهر فرانسوی نانت هستند که شهردار، Johanna Rolland به تازگی اعلام کرده است.
بر اساس این طرح، تا سال 2020 با هدف ارائه جایگزین برای حمل و نقل خودرویی و پاسخ گویی به نیازهای حمل و نقل آینده، حدود 310 میلیون یورو برای این شهر سرمایه گذاری خواهد شد.
این طرح شامل جایگزینی ناوگان 46 قطار تراموای 39.2 متری Alstom TFS است که قدیمی ترین آن ها به سال 1985 باز می گردند که فاز اول این شبکه افتتاح شده بود. این قطارهای جدید طول 45 تا 48 متر و حداقل ظرفیت 50 سرنشین نشسته خواهند داشت. حداقل حدود 60 درصد از این قطارها تا سال 2021 تحویل خواهند شد.
شورای شهر نانت نیز طرح توسعه خط 1 از پایانه شمالی کنونی درRanzay به سمت تراموای نانت-Châteaubriant و خط 2 راه آهن در La Chapelle-sur-Edre ار ارائه کرده است. این پروژه که قرار است تا سال 2021 تکمیل شود شامل تجهیزات لازم برای پارک و توقف این قطارهای جدید نیز خواهد بود.
این طرح شامل ساخت خط 4 نیز می شود که شهردار نانت روز 3 ژانویه اعلام کرده بود.
تحقیقات امکان پذیری هر دوی این خط ها اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.