جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 مهر 1393     
بر حفظ جایگاه شوراها پافشاری کنید

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طرح ارائه شده توسط مجلس مبنی بر کاهش اختیارات شوراها، خطاب به اعضای شورای شهر خرم­ آباد، گفت: نمایندگان شهرتان در مجلس شورای اسلامی را از عواقب این طرح و تضعیف شدن جایگاه شوراها آگاه کنید و بر حفظ جایگاه شوراها که جزء اصول قانون اساسی است پافشاری کنید.

اعضای شورا و شهرداری خرم آباد که به مناسبت اجرای هفته فرهنگی لرستان در پایتخت، میهمان شهرداری تهران هستند در یکصد و دومین جلسه شورا حضور پیدا کردند و در حاشیه این جلسه با مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز دیدار کردند.

چمران در این دیدار با اشاره به لایحه اخیر دولت مبنی بر انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم و نیز طرح مجلس درخصوص انتخاب شهردار توسط هیات حل اختلاف، گفت: اعضای شورای شهرها می بایستی سریعاً نمایندگان مجلس حوزه انتخابی خود را از نتایج این طرح آگاه کنند چرا که با تصویب این طرح جایگاه شوراها تضعیف خواهد شد و به نوعی شوراها سربریده خواهند شد.

وی افزود: این لایحه ظاهر خوبی دارد چرا که به عنوان انتخاب شهردار توسط مردم مطرح می شود، اما در عمل این موضوع به نفع شوراها و تقویت جایگاه آن ها نیست.

چمران در ادامه به موضوع تبادل تجربیات در شهرها اشاره کرد و گفت: این نوع دیدارها باعث می شود تا تجربیات شهرها مبادله شود، اما ما در شورای دوم این موضوع را سیتماتیک کردیم و مجمع مشورتی کلانشهرها و مراکز استان ها را راه اندازی کردیم تا به طور پیوسته بتوان از نظرات و تجربیات سایر شهرها نیز استفاده کرد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تائید فعالیت های عمرانی شهرداری تهران، اظهار داشت ما علاوه بر توسعه حوزه عمرانی به روح و روان شهر نیز توجه داریم و معتقدیم در صورتی می توان شهری آرام داشت که علاوه بر توسعه فیزیکی به معنویات و  آموزه های الهی نیز توجه شود.

وی افزود: ما معتقدیم فعالیت­های شهر باید عدالت محور باشد و دیگر موضوعی به نام بالاشهر و پایین شهر نداشته باشیم و تمام شهروندان می بایستی در آسایش و آرامش باشند و از امکانات به طور مساوی استفاده کنند.

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران نیز که در این نشست حضور داشت به برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران توسط شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از فعالیت­های مهم فرهنگی در شهردار تهران است که باعث آشنایی و شناخت مردم پایتخت با فرهنگ و آداب و رسوم سایر شهرهای کشور است.

دوستی ضمن تقدیر از شهرداری تهران بابت برگزاری این مناسبت فرهنگی، خاطر نشان کرد: بالغ بر 400 هزار نفر از این مناسبت فرهنگی دیدار کرده اند که این موضوع نشان می دهند ،مردم پایتخت علاقمند به آشنایی با خرده فرهنگ ها و آداب و رسوم سایر شهرهای کشور هستند.

محمد حسین­پور عضو هیات رئیسه شورای شهر خرم آباد نیز ضمن قدردانی از شهرداری تهران و مدیریت شهری جهت برگزاری مراسم هفته لرستان، گفت: متاسفانه طرح اخیر مجلس شورای اسلامی جای تأمل و نگرانی دارد چرا که یکی از فضاهایی که می توان مردم را به عرصه خدمت تشویق کرد حضور در شوراها است، که متاسفانه این گونه طرح ها شوراها را محترمانه به انحلال می کشاند.

محمد مهرابی شهردار خرم آباد نیز طرح اخیر مجلس را کم لطفی به جایگاه، شوراها دانست و گفت: امروزه مدیریت های شهری هستند که می توانند مردم را با حاکمیت هماهنگ کنند و رابط بین مردم و دولت باشند بنابراین تضعیف این جایگاه، تضعیف رأی مردم است.

شهردار خرم آباد همچنین ضمن قدردانی از مدیریت شهری تهران جهت برگزاری هفته فرهنگی لرستان، افزود: در این مراسم بود که حتی لرستانی های مقیم تهران با بسیاری از مفاخر لرستان آشنا شدند، بنابراین از مدیریت شهری تهران می خواهیم تا این موضوع را به سایر استان ها نیز تعمیم دهد.

وی همچنین از مدیریت شهری تهران خواست تا با توجه به اینکه هزینه این گونه برنامه های فرهنگی  را مدیریت شهری پایتخت تقبل می کند، بنابراین اجرای آن به شورا و شهرداری آن شهر و استان واگذار شود تا آنها با توجه به آشنایی بهتر با فرهنگ بومی محل خود این برنامه ها را اجرا کنند.

الهه راستگو عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه تعاملات بیشتر بین شوراها باعث برنامه ریزی دقیق تر و پیشبرد فعالیت ها می شود، گفت: موضوع مهاجرت به تهران و کمبود اشتغال از موضوعاتی است که شوراهای شهرها می توانند با کمک دولت شرایط را برای کار آفرینی و ایجاد اشتغال تسهیل کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: