جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 بهمن 1395     
از قوه قضائیه انتظار می رود حقوق شهر را بر حقوق مالکانه افراد ترجیح دهد

 به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه مشکل قضایی پیش روی شهرداری تهران برای پیگیری قانونمند ساختمان های نا ایمن چیست ، اظهار کرد: در اینجا خلاء قانونی و حقوقی وجود دارد و انتظار از قوه قضائیه آن است که حقوق مالکانه افراد به حقوق شهر ترجیح داده نشود.

محمد مهدی  تندگویان با اعلام اینکه اصالتا مشکل شهرداری در اخطار به ساختمان های ناایمن ، بحث ضمانت اجرایی عملکرد است، گفت :بخشی از موضوع به همکاری و همیاری قوه قضائیه با شهرداری بر می گردد،  چرا که اگر ما می خواهیم شهر را درست کنیم باید قوه قضائیه به صورت کامل در کنار مدیریت شهری باشد و حتی اگر خلاء قانونی و یا خلاء شرعی وجود دارد باید این مسئله برای قضات حل شود.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در بسیاری از پرونده هایی که در کمیسیون ماده 100 و کمیسیون ماده هفت داریم موضوعات به گونه ای است که چون شرع ما برای مالک و مالکین خیلی حق و حقوق قائل است روند قضایی به آن سو است و این در حالی است که نمی توان قاضی را زیر سوال برد که که چرا با مالک همکاری می کند.

 

تندگویان افزود:این موضوع باید در قوه قضائیه حل شود چرا که اگر این مسئله به همین نحو بماند برای پیگیری 10 ساختمان دیگر هم که مشکلات شبیه به پلاسکو را دارد به جایی نخواهیم رسید .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: