جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 دی 1395     
اتمام عملیات پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام علی(ع) - جانبازان

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، شهردار منطقه8، از اتمام عملیات پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام علی(ع)  - جانبازان در محدوده شرق تهران خبر داد.

بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت: کلانشهر تهران سالها ست که با معضل ترافیکی آشنا است و یکی از این گره های ترافیکی در مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان بعد از بزرگراه امام علی (ع) واقع در منطقه 8 شهرداری تهران بوده است.

 وی افزود: این گره ترافیکی سبب سنگینی ترافیک در ورودی بزرگراه امام علی(ع) به خیابان جانبازان و در نهایت انتقال آن به محور شمال به جنوب بزرگراه امام علی(ع) شده بود؛ بر همین اساس  ساخت تقاطع غیر هم سطح بزرگراه امام علی(ع)  - جانبازان که از مطالبات ساکنان شرق تهران بود تحقق یافت.

 نوری گفت: پیش از این خودروهای عبوری در این محور که قصد ورود به خیابان جانبازان و حرکت به سمت میدان نبوت را داشتند با استفاده از دور برگردان مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان را قطع نموده و باعث ایجاد اختلال در مسیر می شدند.

وی افزود: پس زدگی ترافیک به محور امام علی(ع) بارها سبب وقوع تصادفات سنگین منجر به جرح یا فوت گردیده  است.

مهندس نوری اظهار داشت: شهرداری منطقه 8 تهران سناریوهای مختلف این معضل را بررسی نمود ه و با مطالعه جمیع مسائل، طرح نهایی را تصویب و از بهمن ماه سال 94 اجرایی نمود.

وی گفت: طرح نهایی شامل یک زیر گذر در مسیر شرق به غرب خیابان جانبازان که مسیر اول آن پس از عبور از زیر خیابان کرمان به سمت غرب ادامه می یابد.

شهردار منطقه 8، تصریح کرد: مسیر دوم به صورت خروجی از دور برگردان به سمت شرق خیابان جانبازان و همچنین بزرگراه امام علی(ع) جنوب ایجاد شده است و امکان دسترسی به خیابان های جانبازان غربی و کرمان شمالی از مسیر شرق به غرب جانبازان نیز از دو طریق زیر گذر و همسطح وجود دارد.

 نوری در ادامه عنوان داشت: رفع معارض آزاد سازی مسیر شامل معارضات ملکی، استفاده از فضای کارگا ه های ماشین آلات سنگین سازمان مهندسی عمران شهر تهران و جابجایی آن و در نظر گرفتن فضای جایگزین در حکیمیه تهرانپارس، تخریب روسازی و تعمیر مسیر لوله های آب و فاضلاب،گاز، تاسیسات دفع آبهای سطحی،کابل مخابرات و جابجایی تیرهای برق و روشنایی بوده است؛ که علیرغم محدودیت های فضای کاری، عملیات تخریب و حمل نخاله ها با کمترین مزاحمت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه جهت اجرای پروژه مذکور به میزان 25000 متر مکعب خاکبرداری،13000 متر مکعب بتن ریزی، 5500 متر مکعب حفاری شمع، 3500 متر مکعب خاکریزی و به تعداد 280 شمع عمرانی اجرا شده است،اظهار داشت: :« طرح ساخت مسیر انحرافی در محور بزرگراه امام علی(ع) به جانبازان با حداقل هزینه و پس از انجام مطالعات ترافیکی اجرا شده است و یکی از بهترین طرح های انحراف مسیر در یک پروژه ترافیکی محسوب می شود.»

شهردار منطقه 8،افزود:اجرای پروژه شامل احداث بیش از 480 متر طول زیر گذر در مسیرمستقیم،370 متر طول مسیر دور برگردان، بیش از 570 متر مربع سطح عرشه دور برگردان و 515 متر مربع سطح عرشه تقاطع کرمان است.

نوری گفت: با ساخت و اتمام عملیات عمرانی این پروژه یکی از مطالبات جدی شهروندان شرق تهران اجرایی شده و سرعت و ایمنی حرکت خودروها آرامش را برای ساکنین به ارمغان آورده است

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: