جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 دی 1395     
تشکیل کمیته علمی برای سنجش وضعیت سلامت زنان در منطقه 10

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، با تلاش حوزه مشاور شهردار منطقه در امور بانوان، کمیته علمی با هدف سنجش وضعیت سلامت زنان در منطقه تشکیل شد.

زهرا خوش برش مشاور شهردار منطقه در امور بانوان با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت سلامت زنان به عنوان رکن اساسی خانواده گفت: با توجه به بافت متراکم منطقه و وجود اقشار کم درآمد و سکونت تعداد کثیری از زنان سرپرست خانوار و آسیب پذیری آنان به دلیل وضعیت پایین اقتصادی و معیشتی، لزوم رسیدگی به امور زنان درحوزه سلامت و بهداشت در منطقه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی افزود: بر اساس بررسی شاخص های سلامت جسمی و روانی و همچنین سایر شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاه اجتماعی خصوصا در بخش زنان در منطقه آنچه مورد توجه می باشد مبحث سلامت جسم و روان آنان می باشد.

خوش برش افزود: در بررسی های صورت گرفته آنچه فراموش شده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است، شیوع بیماری های زنان و زایمان می باشد که نمایانگر حلقه ای از زنجیره گسترده فقر اقتصادی خانوار و وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه است.

خوش برش، سنجش وضعیت سلامت زنان و بررسی میزان آسیب پذیری در مقابل بیماری ها و عفونت های شایع و مداخله از طریق پایش سلامت با همکاری نهادهای مدنی و خیرین در حوزه سلامت و اداره کل سلامت شهرداری تهران را از اهداف تشکیل کمیته علمی برشمرد و تصریح کرد: شبکه سازی و ایجاد پایگاه های ویژه برای پایش سلامت، تکمیل فرمهای اطلاعاتی از وضعیت سلامت زنان مراجعه کننده به پایگاه ها اطلاع رسانی از طریق نهادهای اجتماعی شهردار منطقه از اقدامات در دست اجرا می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل این کمیته گام های اساسی و مهم در حوزه سلامت بانوان در منطقه برداشته شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: