جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 دی 1395     
تلاش شورا برای ورود بانک های بیشتر در ارائه تسهیلات بافت فرسوده

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه از سوی نمایندگان مجلس اعلام شده است که در لایحه بودجه 96 ،سهمی به نوسازی بافت فرسوده تهران اختصاص نیافته است، گفت: این در حالی است که در گذشته برای نوسازی بافت فرسوده در تهران بودجه احصاء می شد که  دولت آن را حذف کرده است.

احمد دنیا مالی افزود: شورای اسلامی شهر تهران به دنبال مذاکره با نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون مدیریت شهری است تا این رویکرد تغییر پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعتبار تخصیص یافته به نوسازی بافت فرسوده تهران موضوعی است که شورای شهر از طریق جلسات مشترک با نمایندگان کلانشهرها به دنبال آن است تا این بودجه همچون سال های گذشته احیا شود.

دنیا مالی همچنین به موضوع ارائه تسهیلات بانکی از سوی بانک مسکن به متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت : شورای شهر در تلاش است تا بانک های دیگر را نیز درگیر کند.

وی تاکید کرد: حجم نیاز در حوزه نوسازی بافت فرسوده بالا است و از این رو افزایش تعداد بانک ها در پروسه ارائه تسهیلات می تواند کمک شایانی به سرعت نوسازی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر بانک مسکن برای بالغ بر 50 هزار متقاضی ثبت و پرونده تشکیل داده و این در حالی است که بر اساس قانون ، در بانک مسکن سقف پرداخت وجود دارد از این رو تنها حدود 36 هزار پرونده تسهیلات دریافت کرده اند.

دنیامالی تاکید کرد: موضوع تنها شهر تهران نیست بلکه ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده در سایر کلانشهرها مطرح است از این رو دولت باید بانک های دیگر را درگیر کند.

وی گفت : شورای شهر پیشنهاد داده است بانک شهر هم در چرخه ارائه تسهیلات برای بافت نوسازی درگیر شود تا به رونق مسکن نیز در قالب نوسازی بافت فرسوده کمک کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: