به گزارش ایسنا، گروسی در گفتوگو با فرهیختگان آنلاین، اظهار کرد: شرکتهای زیادی به دنبال سرمایهگذاری و شراکت با کمپانیهای خودروسازی ایرانی هستند اما خودروسازان باید در تنظیم قرارداد محتاطانه برخورد کنند.
وی افزود: خودروسازان ما باید شرط و شروط خاصی بگذارند، چراکه فرانسه تا سال 2014 با ایران قرارداد داشت، اما با اعمال تحریمهای جدید خودروسازان ما را در سال 2012 رها کرد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: این اقدام فرانسه باعث کاهش تولید خودرو و تلاطم در این صنعت و در نهایت افزایش قیمت شد. البته خودروسازان داخلی پیشرفتهای خاص خود را داشتهاند؛ برای مثال، چندین روز پیش، موتور تیو 3 ساخت داخل را که مخصوص خودروی 206 است، رونمایی شد.
وی با بیان اینکه "بازار ایران میتواند هاب منطقه باشد"، گفت: ایران با 23 کشور مرز دارد، بنابراین میتواند کشورهای منطقه را پوشش دهد، در واقع همین مزیت باعث تمایل بسیاری از کمپانیهای خودروسازی برای ورود به ایران شده است.
عضو کمیسیون انرژی اضافه کرد: اپل از آلمان، پژو و سیتروئن از فرانسه و جنرال موتورز از آمریکا خواستار حضور و سرمایهگذاری در ایران شدهاند. البته خودروسازان نباید فراموش کنند که در تنظیم قرارداد، شرط و شروط اطمینانساز لحاظ کنند تا طرف مقابل را ملزم به ادای تعهداتش کند.