جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 دی 1395     
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 خبر داد؛
راه اندازی تصفیه خانه پارک ساعی تا پایان سال

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 از راه اندازی تصفیه خانه آب پارک ساعی تا دو ماه دیگر خبر داد و گفت: این تصفیه خانه عمودی دارای فیلترهای کربنی و شنی در فضایی بالغ بر 70 متر مکعب بوده و مصرف روزانه آب غیر شرب بوستان را که بالغ بر 2 هزار متر مکعب است، تصفیه می کند.

افشین خدامی با اشاره به اینکه بوستان ساعی در سال 1337 تاسیس و از سوی سازمان منابع طبیعی به شهرداری تحویل شد اضافه کرد: طرح حیات وحش ساعی در سال 1371، در بوستان ساعی به منظور معرفی گونه های جانوری غالب در دامنه جنوبی البرز و آموزش محیط زیست شهری به شهروندان اجرا شد و طی این سال ها برای تکمیل و تجهیز این پارک تلاش های بسیاری شده است.

او با اشاره به اینکه حیات وحش بوستان در دو بخش آموزشی و معرفی پرندگان دامنه جنوبی البرز در مساحتی تقریبی  8 هزار متر مربع در ضلع غربی بوستان مشرف به خیابان ولیعصر ساخته شده است، اضافه کرد: بوستان ساعی از جمله بوستان های مطرح پایتخت است که به عنوان یک جاذبه گردشگری و تفریحی شناخته شده و روزانه افراد بسیاری برای بازدید از این پارک وارد منطقه 6 می شوند.

خدامی با بیان اینکه درخت های بوستان ساعی باعث شده تا آلودگی هوا در این منطقه کمتر از سایر نقاط شهر باشد اضافه کرد: هوای مطبوعی برای زندگی پرندگان وجود دارد و فضای زندگی این پرندگان تحت کنترل دائم کارشناسان محیط زیستی قرار دارد.

او توضیح داد: همچنین جهت جلوگیری از بروز اختلالات درون تاسیسات موجود، بازرسی روزانه از جایگاه ها مانند سیستم گرمایشی، لامپ های حرارتی، سیستم روشنایی و سیم کشی های مربوطه توسط کارشناسان محیط زیست بوستان ساعی انجام می گیرد.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 با اشاره به برگزاری جلسه های متعدد با مسئولان سازمان محیط زیست برای ارتقای استانداردهای پارک گفت: بر همین اساس طی این ماه نیز از کارشناسان سازمان محیط زیست دعوت به عمل آورده ایم تا از بوستان ساعی بازدید داشته و نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: