جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 دی 1395     
انعقاد 700 تفاهم نامه با مراکز تجاری و شهرک های مسکونی برای مشارکت در تفکیک پسماندها

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، تاکنون 700 تفاهم نامه جهت مشارک در امر تفکیک پسماندها با مراکز تجاری و شهرک های مسکونی محدوده منطقه 19 منعقد شده است.

 طی امضاء این تفاهم نامه که شامل مراکز مراکز آموزشی، بهداشتی، اداری و مجتمع های بالای 50 واحد نیز می شود، این مراکز متعهد می شوند تا در قابل دریافت مخازن و کیسه های بازیافت پسماندهای خشک خود را تفکیک و در روزهای تعیین شده تحویل خودروهای جمع آوری پسماند دهند.

همچنین طی فعالیت کارشناسان آموزش اداره بازیافت این منطقه بیش 712 واحد صنفی تحت آموزش قرار گرفته اند و این آموزش ها همراه با توزیع مخزن پسماند به 3 هزار واحد در شهرکها و مجتمع های بالای 50 واحد نیز ارائه شده است.

براساس این گزارش اداره بازیافت منطقه آموزش های چهره به چهره تفکیک پسماندها را به شکل مستمر در منازل مسکونی اجرا می کند و تاکنون 16 هزار خانوار منطقه مشمول این طرح شده اند.

این آموزشها تأثیر چشمگیری نیز در افزایش سطح مشارکت شهروندان منطقه در تفکیک پسماندهای خشک و تر داشته به طوری که براساس آمار اعلام شده توسط اداره بازیافت، تناژ جمع آوری پسماندهای خشک از 11تن به 50تن رسیده است.

این گزارش می افزاید: 67 مدرسه نیز طی سال جاری از آموزشهای بازیافت بهره مند شده اند ضمن اینکه تاکنون 27 هزار نمازگزار و خادم نیز در مساجد تحت آموزش قرارگرفته اند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: