جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 مهر 1393     
پیاده راه 17 شهریور در آینده به یکی از المان های تاریخی تهران تبدیل می شود

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با دفاع از عملکرد شهرداری در ساخت پیاده راه خیابان 17 شهریور گفت: اگر همه شهر را تبدیل به خیابان کنیم و در اختیار آهن بگذاریم بهتر است یا آنکه بخشی از شهر به فضایی بدل شود که به بازتعریف هویت تاریخی، فرهنگی و انقلابی تهران بپردازد؟
 مرتضی طلایی درباره اجرای فضای فرهنگی در خیابان 17 شهریور گفت: نکته ای که حایز اهمیت این است که اجرای این پروژه جزو برنامه های شهرداری تهران بوده و منابع بودجه ای آن نیز تامین شده است. بنده نیز به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران با اجرای این پروزه موافق هستم .
نائب رئیس شورای شهر تهران، میدان شهدا را از نقاط تاریخی شهر تهران خواند و افزود: مردم این شهر خاطرات فراوانی به ویژه در زمان انقلاب از این میدان دارند. از این رو بر این اعتقادیم که این میدان و فضاهای آن باید به یک راسته فرهنگی تبدیل شود.
طلایی خاطرنشان کرد: از یک سو این میدان به میدان امام حسین (ع) که به نام سید الشهدا(ع) آذین است، ارتباط دارد و از سوی دیگر میدان شهدا یادآور حماسه خونبار 17 شهریور است. بنابراین می تواند به فضایی بدل شود که در نشر و ترویج معارف انقلاب و فرهنگ دینی موثر باشد که در راستای این انتظارات فرهنگی ساخت پیاده راه در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با ابراز رضایت از اقدامات عمرانی پیاده راه در خیابان 17 شهریور گفت: بخش قابل توجهی از اقدامات صورت گرفته است اما هنوز یک مشکل باقی است و آن هم وضعیت کسبه ای است که در این میدان فعالیت می کردند که با تغییرات صورت گرفته ادامه فعالیت آنها آنطور که بایسته است، در این میدان امکان پذیر نیست. در این راستا نیز شهرداری تهران با کسبه محل تعامل خواهد داشت.
نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وجود مغازه های فروش موتورسیکلت و همچنین نمایشگاه های اتومبیل اعلام کرد: شهرداری تهران برای رونق بخشیدن به فضای این منطقه زمین یک گاراژ را تملک کرده است تا یک فروشگاه شهروند ایجاد شود و در کنار آن، فضا برای بازخوانی و بازتعریف بخشی از تاریخ شهر و هویت ملی و انقلابی مهیا شود که سرعت بخشیدن به اجرای این طرح و تامین نظر مساعد کسبه می تواند شهرداری را در رسیدن به این هدف یاری کند.
طلایی تاکید کرد: اگر حقوق شهروندان در جریان پروژه پیاده راه17 شهریور تامین شود ادامه مابقی این پروژه در بازار شهرستانی و ایجاد مراکز خدماتی و عرضه محصولات فرهنگی امکانپذیر شده و بدین ترتیب خیابان-پیاده راه- 17 شهریور در آینده به عنوان یکی از المان های تاریخی شهر تهران شناخته خواهد شد.
وی افزود:بازار شهرستانی از مکان هایی است که عرضه محصولات در آن نیازمند ساماندهی است. چرا که در ارائه محصولات رعایت مسائل بهداشتی نمی شود و حتی این مکان از محل های بروز بزه است. از این رو ورود مدیریت شهری در این مکان و ساماندهی آن از خواست های مردم و نمایندگان شهر است و انتظار داریم تا متناسب با منطقه در این خیابان شاهد تغییر مشاغل باشیم.
به گفته نائب رئیس شورای شهر تهران ، شهرداری باید مغازه های خیابان 17 شهریور را با جلب رضایت کسبه تملک کند تا بعد مکانی که در اختیار فروش موتورسیکلت و ماشین بوده است در اختیار کسانی قرار گیرد که در حوزه عرضه محصولات فرهنگی فعالیت می کنند .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: