جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 آذر 1395     
عضو شوراي اسلامي شهر تهران:
مصوبه از رده خارج کردن خروج خودروهاي فرسوده در حد صفر است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اينكه مصوبه اي در زمينه خروج كل خودروهاي مسافربر و تاكسي هاي فرسوده از رده داريم، عنوان كرد: اين مهم همت ملي و اراده مي خواهد كه همه دستگاه ها بايد براي رسيدن به آن به صورت يكپارچه قدم بردارند به آن بپردازند كه البته اجراي اين مصوبه در حد صفر است.

رضا تقي پور با بيان اينكه يكي از علل افزايش آلودگي هوا عدم مديريت يكپارچه شهري است، عنوان كرد: اگر چه مديريت شهري يكي از چند دستگاه اجرايي است كه مي تواند سهم عمده اي در كاهش آلودگي هوا داشته باشد اما به اين دليل كه تمامي اختيارات را در خدمت ندارد نمي تواند در راستاي كاهش و رفع آلودگي هوا گام بردارد.

وي با اشاره به اينكه مصوبه اي در زمينه خروج كل خودروهاي مسافربر و تاكسي هاي فرسوده از رده داريم، عنوان كرد: اين مهم همت ملي و اراده مي خواهد كه همه دستگاه ها بايد براي رسيدن به آن به صورت يكپارچه قدم بردارند به آن بپردازند كه البته اجراي اين مصوبه در حد صفر است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران اضافه كرد: در حال حاضر در حدود 8 تا 12 هزار خودروي فرسوده در شهر تردد دارند كه هر كدام به اندازه چند خودروي استاندارد ايجاد آلايندگي مي كنند.

تقي پور ادامه داد: در اين راستا دولت بايد به دارندگان اين خودروها وام بدهد اما هنوز اين مسئله انجام نشده است و در اين زمينه مديريت شهري كاري از دستش برنمي آيد.

وي افزود: در مقايسه با مبالغي كه در زمينه كاهش آلودگي هوا هزينه مي شود پرداخت اين وام به دارندگان خودروهاي فرسوده عدد كلاني به شمار نمي آيد، بنابراين نمي توانيم بگوييم كه پرداخت اين وام از توان دولت خارج بوده است.

اين عضو شوراي شهر تهران بيان كرد: وامي كه براي حمايت از خودروسازان داخلي پرداخت شد بايد به خودروهاي عمومي تعلق مي گرفت تا با خروج خودروهاي فرسوده از رده از ايجاد آلايندگي آنها جلوگيري مي شد.

تقي پور با تاكيد بر اينكه موتور سيكلت ها نيز در ايجاد آلايندگي سهم بسياري دارند، خاطرنشان كرد: بين دو و نيم تا سه ميليون و 200 هزار موتورسيكلت در تهران تردد دارند اين در حالي است كه يك موتورسيكلت بين 5 تا 9 برابر يك خودروي استاندارد ايجاد آلايندگي مي كند.

وي با اشاره به اينكه مشخص است بايد اين موتورسيكلت ها از رده خارج شوند، ولي راه حل آن چيست؟ اضافه كرد: موتورسيكلت هاي الكتيريكي بايد جايگزين اين موتورسيكلت ها شوند كه البته در حال حاضر در داخل كشور توليد مي شود و شورا نيز از دولت درخواست كرد تا تعرفه آن كاهش پيدا كند.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: بنابراين راه حل مشخص است و بايد دستگاه هاي اجرايي هماهنگ باشند و همت كنند كه كاهش آلودگي هوا را شاهد باشيم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: