خبر خوش معاون شهردار تهران براي اهالي جنوبشرق و شمالغرب تهران و بزرگراه نواب:
به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران با اعلام اين كه خط 7 متروي پايتخت، جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل ميكند، گفت: اين خط 20 كيلومتري از شهرك حضرت اميرالمؤمنين (ع) در جنوب شرق تهران آغاز شده و با حركت در مسير شرقي ـ غربی، به تقاطع بزرگراه شهيد نواب صفوي و خيابان قزوين مي رسد و از آنجا با تغيير مسير به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسير داده و به ميدان بوستان در سعادت آباد منتهي مي شود.
دكتر مازيار حسيني افزود: خط 7 مترو، داراي 19 ايستگاه است كه 8 ايستگاه آن تا پايان سال جاري و 11 ايستگاه آن در سال آبنده مورد بهره برداري قرار مي گيرند و 8 ايستگاهي كه امسال به بهره برداري مي رسند، شامل ايستگاه هاي شهيد محلاتي ـ بسيج، ميدان محمديه، بريانك، شهيد محبوب مجاز، نواب ـ امام خميني (ره)، نواب ـ آذربايجان، کوی نصر و ميدان صنعت است.
وي با تأكيد بر اين كه پيشرفت ساختمانی خط 7 مترو در بخش تونل 100 درصد، در بخش ايستگاه هاي مورد بهره برداري حدود 90 درصد و در بخش ايستگاه هاي عبوري بيش از 60 درصد و در مجموع در بخش سيويل بيش از 80 درصد است، اعلام كرد: پيشرفت تجهيزاتی این خط نیز در بخش مهندسي نزديك به 100 درصد، در بخش تأمين بيش از 70 درصد و در بخش تجهيزات حدود 70 درصد است.
فعاليت شبانه روزي دو دستگاه TBM در خط 7 مترو
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه 7 ايستگاه از 8 ايستگاه خط 7 مترو بيش از 80 درصد پيشرفت داشته اند و تنها يكي از ايستگاه ها حدود 65 درصد پيشرفت نموده، اظهار كرد: در حال حاضر، بيش از 5 هزار نيروي انساني شامل يك هزار مهندس و 4 هزار كارگر به صورت شبانه روزي در اين خط مشغول به كار هستند.
دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه 100 درصد حفاري و لاينينگ 20 کیلومتر تونل هاي خط 7 مترو به پايان رسيده و 50 درصد از اين خط يعني 10 كيلومتر آن نيز روسازي و ريل گذاري شده، تصريح كرد: همچنين نزديك به 90 درصد از 8 ايستگاه مورد بهره برداري اين خط، آماده شده است.
وي در پايان با تأكيد بر اين كه از جمله ويژگي هاي خط 7 مترو، عبور از تراز پايين تونل توحيد و كنار برج ميلاد است، خاطرنشان كرد: يك تعميرگاه قطارهای مترو در ابتداي خط در شهرك اميرالمؤمنين (ع) و يك پاركينگ قطارهای مترو نیز در انتهاي خط در سعادت آباد در نظر گرفته شده و این خط، اولين خط متروي تهران است كه در احداث آن دو دستگاه حفار تمام مكانيزه موسوم به TBM به صورت شبانه روزي مشغول به كار هستند.