جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مهر 1395     
گودرزی پیشنهاد داد:
افزايش درآمد پايدار شهرداري تهران با همکاري سازمان هاي مالياتي

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری می تواند درآمد پایدار شهرداری را با همکاری با سازمان های مالیاتی افزایش دهد.

قدرت گودرزی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده منبع درآمدی پایدار برای مدیریت شهر تهران است، ادامه داد: شهرداری ها به درآمد پایدار نیاز دارند تا بتوانند شهری در خور و شایسته شهروندان بسازند که شهرداری تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه عوارض بسیاری از ارگان ها به شهرداری تهران پرداخت نشده است، گفت: تاکنون تنها 2 سازمان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کرده اند که این موضوع در پی مسئله تکراری عدم پرداخت دیون دولت به شهرداری تهران است.

قدرت گودرزی با اشاره به دیون ارگان های دولتی و پرداخت عوارض سازمان ها و وزارتخانه ها گفت: علارغم تکلیف قانونی تعیین شده در بند 71 بودجه سال 92 کشور در خصوص پرداخت بدهی سازمان ها دولتی و وزارتخانه ها به شهرداری ها، عوارض بسیاری از ارگان ها به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه 17 اسفندماه سال 93 هیئت وزیران، مبنی بر صدور مجوز به وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه پرداخت دیون دولت به شهرداری ها افزود: با وجود چاپ قبوض بدهی و ارسال آنها به تمامی سازمان ها و وزارتخانه ها طی 3 سال گذشته، هیچ یک از سازمان ها نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نکرده اند.

وی با ارایه این پیشنهاد که مدیریت شهری می تواند درآمد پایدار شهرداری را با همکاری با سازمان های مالیاتی افزایش دهد، خاطر نشان کرد: دستیابی به توسعه پایدار شهری و دسترسی کافی به منابع مالی نیاز جدی شهرداری ها است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص افزایش درآمدهای پایدار تصریح کرد: افزایش عوارض پسماند و نوسازی نیز موجب افزایش درآمد پایدار شهر تهران شده که این موضوع کمک شایان توجهی به منابع درآمدی پایتخت کرده است.

گودرزی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته درآمدهای پایدار شهرداری40 درصد رشد داشته است، افزود: اكنون سهم درآمدهای ناپایدار شهرداری تهران حدود 60 درصد است که امیدواریم بتوانیم تا سال آینده این میزان را افزایش دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: