جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 مهر 1395     
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:
طرح دوچرخه همگاني به مناطق شرق تهران می رسد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح دوچرخه همگاني در وهله نخست در منطقه 8 اجرا شد، گفت: این طرح در اجرای دوم به مناطق شرق تهران می رسد.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه نقاط ضعف این طرح در اجرای نخستین شناسایی شده و زیر ساخت های آن برای اجرای مجدد آماده می شود، اظهار کرد: طرح جدید در مسیر وسایل حمل و نقل عمومی همانند مترو و اتوبوس قرار خواهد گرفت و ایستگاه های دوچرخه سواری در کنار ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان استفاده از دوچرخه با کارت مترو می توانند از این وسیله استفاده کنند، ادامه داد: در طرح جدید استفاده از کارت های مبلغ دار یک ساله مترو در دست بررسی است تا شهروندان با استفاده از آن دوچرخه را تحویل بگیرند و در ایستگاه مقصد دوچرخه را تحویل دهند و مبلغ مورد نظر از کارتشان کسر می شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات زیرساختی طرح جدید در حال انجام است، عنوان کرد: این طرح، مکمل جابه جایی در پایتخت است و یک فرد تا محدوده ای که مترو و اتوبوس وجود دارد از آن استفاده می کند و در ادامه، مسیرهای خود را با دوچرخه طی خواهد کرد.

قناعتی با اشاره به اینکه پس از اجرای این طرح، لزومی به استفاده از تاکسی و خودرو نیست، اضافه کرد: برای طرح دوچرخه همگاني در برنامه 5 ساله دوم شهرداری سهمیه، بودجه و برنامه تعریف شده است.

وی ادامه داد: اگرچه طرح دوچرخه همگاني در وهله نخست در منطقه 8 اجرا شد اما پس از بررسی های متعدد این طرح تغییراتی داشته که در اجرای بعدی مشکلات پیشین در آن دیده نخواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: