جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
تقدیر چمران از آتش نشانان

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر در محل تالار شورا آغاز به کار کرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه علنی امروز طی سخنانی ضمن گرامیداشت عملیات پیروز آفرین شکست حصر آبادان و در پنجم مهرماه، سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، جهان آرا و کلاهدوز را گرامیداشت.

چمران به سانحه سقوط هواپیمای سرداران شهید دوران دفاع مقدس در روستایی در نزدیکی کهریزک تهران اشاره کرد و گفت: بنا به پیشنهاد تندگویان، روز گذشته در محل شهادت این سرداران شهید برنامه ای برپا شد و مقرر شد یادمانی به نام شهدا در همان محل شهادت این بزرگان با کمک شهرداری تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس احداث شود.

وی به روز آتش نشان هم اشاره و بیان کرد: یاد و خاطره همه شهدا و ایثارگران آتش نشان را گرامی می داریم و از ایثارگری ها، تلاش ها، گذشت ها، همکاری های خوب کلیه دوستان در سازمان آتش نشانی تقدیر و تشکر داریم که همیشه برای از بین بردن آتش و سایر حوادث غیرمترقبه آماده هستند.

چمران همچنین روز هشتم مهر، بزرگداشت جلال الدین مولانا، شاعر بزرگ و عارف نامی ایرانی را گرامیداشت و گفت: عرفان، برداشت و تفسیر از قرآن کریم در اشعار مولوی به خوبی مشخص و آشکار است. کشورهای دیگر نیز او را وابسته به خود می دانند اما شعر او فارسی است و زندگی او نیز در ایران بوده است. مولوی شاعر پارسی گویی است که در همه دنیا مشخص است اما در کشورهای فارسی زبان دیگر نیز از او نام می برند و او را بزرگ می دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به روز جهانی ناشنوایان اشاره کرد و عنوان داشت: ناشنوایان قشری از جامعه ما هستند و چه در تهران و چه در سایر شهرها باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا این عزیزان و سایر معلولان بتوانند از مزایای حضور در یک شهر به بهترین وجه استفاده کنند، اما متاسفانه شرایط خوبی در کشور نداریم. باید تلاش کنیم تا برای همه معلولان به ویژه برای ناشنوایان بتوانیم زندگی که در خور شان آن ها باشد آماده کنیم.

وی همچنین روز جهانی دریانوردی و سالروز شهادت زائران خانه خدا در بیت الله حرام را نیز گرامی و اظهارکرد: امیدواریم برای آل سعود تجربه ای باشد که اینگونه ایستادگی ها در مقابل ملت اسلامی نتیجه ای نخواهد داشت.

چمران خاطر نشان ساخت: روز نهم مهر ماه روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اعلام شده است، از این رو از صلاح زواوی سفیر فلسطین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران دعوت کرده ایم.

وی افزود: رزمندگان مقاومت با تلاش و مبارزه با اسرائیل جبار و ستمگر، صفحه جدیدی را در تاریخ اسلام گشودند. البته سال های سال با اسرائیل مبارزه شد اما این مبارزه جدی نبود. با این وجود از زمانی که این مبارزه رنگ و بو و ایدئولوژی اسلامی را به خود گرفت توانست با امکانات اندک خود اسرائیل، این ارتش قوی را به زانو در بیاورد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: درست است که مردم فلسطین در جنگ 50 روزه اخیر دو هزار نفر شهید و 5 هزار نفر مجروح دادند اما هویت ملی دینی و اعتقادات خود را به دنیا نشان دادند که ملت مستقلی هستند و امیدواریم روزی به استقلال دائمی برسند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: