جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
روزانه 200 عملیات آتش نشانی در تهران انجام می شود

 به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رییس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شهر تهران همزمان با روز آتش نشان اعلام کرد: امید است روز آتش نشان بهانه ای برای تجلیل از کسانی باشد که در میان شعله های آتش پیام آوران ایستادن و سرخ زیستن هستند.

به پاس فداکاری های امید عباسی ها ، سمیعی ها و آنها که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه کشیده، این روز را گرامی می داریم.

معصومه آباد با اشاره به اینکه روزانه 4هزار و 500 تماس با آتش نشانی گرفته می شود که 15 تا 10 درصد آن مزاحمت یا اشتباه است، گفت: براساس گزارش ها روزانه 200 عملیات آتش نشانی در تهران انجام می شود که حداقل زمان رسیدن به محل حادثه 4 دقیقه و 25 ثانیه است که این میزان زیر استاندارد بین المللی بوده که قابل تقدیر و تشکر است.

آباد با اشاره به نام گذاری 7مهرماه به نام روز ایمنی و آتش نشانی گفت: این روز بهانه است تا مساله ایمنی به فرهنگ ایمنی تبدیل شود و افکار عمومی نسبت به امر پیشگیری و ورود به حوادث انسان ساز و ارتقای ایمنی جلب شود .

وی اظهارکرد: براساس آمارهای رسمی که از سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است ایران به ازای هرچند هزارنفر جمعیت در جایگاه پنجم دنیا از لحاظ مرگ و میر و تلفات رانندگی قرار دارد و در این رابطه جایگاه اول را در مدیترانه شرقی دارد، اما اگر آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی کشور را با تلفات زلزله های 100 سال گذشته یا کشته شدگان 8 سال جنگ دفاع مقدس و کشته های حوادث هواپیمایی کشوری مقایسه کنیم متوجه می شویم نا ایمنی در معابر و خودروهای غیراستاندارد همچنان بیشترین قربانی را دارد و افراد را به کام مرگ گرفتار می کند. از این رو ایمنی در معابر شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

رییس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران اعلام کرد : براورد سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد اگر اقدامات موثری برای ارتقای سطح ایمنی سطح راهها صورت نگیرد، خدمات راه از رتبه 9 مرگ و میر در جهان در سال 1390 به رتبه سوم در سال 2020 صعود می کند. در این میان ایران در سال 92 از میان 190 کشور جهان از نظر ایمنی و تصادفات رانندگی در جایگاه 189 قرار گرفته است و تنها سیرالئون از این نظر وضعیتی نامناسب تری از ایران دارد .

آباد گفت: از منظر حریق های تجاری در تهران منطقه 12 با تعداد 100 حریق در 9 ماهه اول سال گذشته در رتبه نخست قرار دارد. این در حالی است که روزانه سه تا چهار مورد آتش سوزی ناشی از سیم کشی برق غیراستاندارد و غیر مجاز در بازار اتفاق می افتد و این موضوع مساله ایمن سازی بازار را یادآور می شود.

وی همچنین از بالاترین آمار حوادث آوار و گودبرداری در نه ماهه سال گذشته منطقه 1 خبرداد و گفت: متاسفانه در همین منطقه با تعدد گودبرداری های ناایمن مواجه هستیم .

وی با تاکید بر تدوین قانون جامع ایمنی کشور افزود: متاسفانه شهر تهران با چالش های ایمنی بسیاری دست و پنجه نرم می کند و مشکلاتی ناشی از ترافیک، مسائل زیست محیطی در کنار فرسودگی در برخی از شریان های حیاتی شهر این وضع را به شرایط بحرانی بدل کرده است .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: