جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
دفاع مقدس هرگز تکراری نمی‌شود

به گزارش گروه پارلمان شهری  شهرداری نیوز ،مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون شهردار تهران و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و با شرکت جمعی از بسیجیان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اهتمام حوزه مقاومت بسیج این معاونت در محل تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: دفاع مقدس هرگز تکراری نمیشود و هر قدر هم که تکرار شود، آنقدر شورآفرین، شوقانگیز و عبرتآموز است که نمیتوان واژه تکراری را برای آن اطلاق کرد.

پرویز سروری از دفاع مقدس به عنوان اوج ایثار و شهادت و قله حکمت و عزت ملی نام برد و گفت: باید از فاصلهای که ممکن است به دلیل گسست بین نسلی در مورد حماسه دفاع مقدس اتفاق بیفتد، جلوگیری کنیم و برای این که دفاع مقدس به یک افسانه تبدیل نشود، نباید اجازه دهیم خاطره دوران دفاع مقدس و ذکر خاطرات آن دوران هیچگاه از ذهن مردم پاک شود.

مردم منطقه از دمشق و بیروت تا بغداد و صنعا از انقلاب اسلامی الگو میگیرند

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به این که هیچ قدرتی نمیتواند ایران و جوانان ایرانزمین را به زانو در آورد، اظهار کرد: دشمن میخواهد با استفاده از تمام ظرفیت شبکههای ماهوارهای و مجازی، تصویر دفاع مقدس را نزد جوانانی که آن دوران را ندیدهاند، مخدوش و مغشوش کرده و آنها را نسبت به دفاع مقدس بیگانه کند.

سروری با بیان این که بدون تردید پیروز مطلق دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: این پیروزی آنقدر گسترده بود که آثار آن را نه تنها در بغداد و سپس در دمشق و بیروت که امروز در صنعا که مردم آن از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتهاند، میتوانیم مشاهده کنیم.

وی با تأکید بر این که حتی یکی از اهداف کوچک صدام معدوم و عراق نیز در پایان دفاع مقدس تأمین نشد و این در حالی بود که تمام اهداف کوچک و بزرگ حضرت امام (ره) و جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس محقق شد، اضافه کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، دفاع مقدس اولین جنگی بود که در آن غرب و شرق کنار هم قرار گرفته و نمایشگاهی از سلاحهای روز دنیا را در قالب نظام سلطه بر علیه مردم ما به کار گرفتند، در صورتی که کشور ما از کوچکترین حمایتی محروم بود.

تحولات یمن متأثر از آموزههای دفاع مقدس است

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به این که ملت ایران آنقدر ایستاد و مقاومت کرد تا توانست پیروز شود، اظهار کرد: دشمن با به کارگیری تمام ابزارها و روشهای نوین خود تلاش میکند تا اجازه ندهد پل ارتباطی بین دفاع مقدس و نسل جوان برقرار شود و سعی دارد تا با ایجاد شکاف بین نسلی، مابین جوانان و دفاع مقدس فاصله بیندازد اما ما هیچگاه اجازه نخواهیم داد تا این خلاء ایجاد و دشمن خشنود شود.

سروری با بیان این که ما قصد داریم دفاع مقدس را سینه به سینه نه تنها به این نسل که به نسلهای بعد نیز منتقل کنیم، تصریح کرد: در روایت دفاع مقدس باید علاوه بر ذکر حقایق و واقعیات آن دوران، ابتکار و نوآوری داشته باشیم تا خاطرات دفاع مقدس که هنوز در منطقه جریان دارد و آخرین نمونه آن را در تحولات اخیر یمن شاهد هستیم را همواره زنده نگه داریم.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با بیان جوانپسند و با زبان روزآمد باید حماسه دفاع مقدس و آموزههای آن را که تحولات منطقه تحت تأثیر آن قرار دارد را به نسل امروز منتقل کنیم.

گفتنی است در این مراسم که با حضور مهندس سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر محسن پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران و فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران و سردار محمد ریوندی معاون هماهنگ کننده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ برگزار شد، حسن آقابیگی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی از فعالیتهای این پایگاه از جمله اجرای طرح نشاط و تعالی که تابستان برگزار شد، ارائه کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: