جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
آموزش ، اطلاع رسانی و اعمال قانون توسط پلیس؛ در جهت جلوگیری از تخلفات میدانی رانندگان

 

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ رئیس اداره ایمنی ترافیک، در خصوص اصلاحات هندسی در معابر که منجر به جلوگیری از حرکت در خلاف جهت عبور می شود گفت : در این گونه موارد کنترل های  متعددی جهت جلوگیری از حرکت در جهت خلاف مسیر در معابر با عملکرد یکطرفه صورت می گیرد که " انجام اصلاحات هندسی تقاطع ها " یکی از این راه حل هاست .

مهندس رامین عطایی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در صورت مشاهده موارد متعدد از حرکت خلاف در برخی از مسیرها ، بر اساس گزارشات اعلام شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و مناطق شهرداری و گزارشات مردمی ،  اصلاح هندسی تقاطع ها می تواند منجر به جلوگیری از ارتکاب این نوع تخلف شود .

وی در ادامه افزود: اصلاح هندسی منجر به کانالیزه شدن در محل تقاطع و محدوده آن معبر شده و عبور و مرور رانندگان متخلف را در آن با مشکل مواجه خواهد کرد.

عطایی با اشاره به راهکارهای دیگر برای جلوگیری از حرکات خلاف جهت در معابر تهران گفت : از راهکارهای دیگر برای حل این معضل ، استفاده از تجهیزات ایمنی و علائم افقی و عمودی کنترل ترافیک است که جنبه هشدار دهندگی  به رانندگان را دارد و هر کدام از رانندگان دارای صلاحیت رفتار ترافیکی، خود را ملزم به رعایت این قوانین و هشدارها می دانند .

وی در ادامه افزود : از دیگر روش های کنترلی، استفاده از" سیستم های هوشمند و ثبت مکانیزه " به کار گرفته شده در معابر است. به کمک سیستم های ثبت مکانیزه جلوگیری از ورود خودروها، از جمله دوربین های کنترل محدوده ترافیک تا حدودی می توان از تخلفاتی  از این دست جلوگیری کرد.

عطایی با اشاره به راهکار اصلی جلوگیری از حرکت در خلاف جهت گفت : در نهایت راهکار اصلی برای جلوگیری از این نوع تخلف توجه به بحث " آموزش "، " اطلاع رسانی" و" اعمال قانون توسط پلیس" است . در صورت ارائه آموزش ها و وجود اطلاع رسانی در خصوص فرهنگ ترافیک و نیز موارد اعمال قانون جدی توسط پلیس خواهیم توانست تا حد زیادی در ارتقا فرهنگ ترافیک شهروندان موثر باشیم .

وی در ادامه افزود: بیشتر موارد گزارش شده در خصوص تخلفات ورود ممنوع و حرکت در خلاف جهت در خیابان ها و گذر های محلی مربوط به گزارشات پلیس بوده و این موارد جهت ارائه راهکارهای کارشناسی به" اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک " اعلام   می شود . گزارشات مردمی نیز در این خصوص اعلام می گردد و مناطق شهرداری با توجه به ایرادی که آن گذر دارد مراتب را به ما اعلام می کنند.

عطایی در خاتمه گفت : جهت جلوگیری از تخلف موتورها، با بالا بردن هزینه های موتور متوقف شده در پارکینگ از جمله هزینه پارک و جریمه ترخیص می توان از موارد تخلف به نحوی کاست. اما در خصوص مشکلاتی که موتور ها در سطح شهر به لحاظ کاهش ایمنی و افزایش تصادفات منجر به فوت و جرح دارند به نظر می رسد که به منظور ارتقاء ایمنی تردد موتور سیکلت سواران نیاز است تا قوانین سخت تری جهت شماره گذاری موتورها به کار گرفته شود. به عنوان نمونه نصب پلاک در جلوی موتورسیکلت در جهت کنترل نحوه تردد موتور سیکلت سواران و اعمال قانون نقش بسزایی دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: