جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 شهريور 1393     
مدیریت زمان در تقاطع های هوشمند ؛ با به کارگیری نرم افزار SCATS

به گزارش گروه عمران شهری  شهرداری نیوز ؛ مدیر بخش چراغ های راهنمایی شرکت کنترل ترافیک تهران،  در خصوص برنامه تعمیرات و نوسازی چراغ های راهنمایی تقاطع ها گفت : در حال حاضر درحدود 98 درصد از چراغ های راهنمایی رانندگی که فانوس لامپی بودند به ماژورهای "ال ای دی" تبدیل شده اند .

مهندس خجسته در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در تقاطع هایی که از نظر تعمیر و نگهداری دچار مشکلاتی شده اند ، در جهت بازسازی مجدد آنها اقدامات به موقع انجام شده و توسط گشت های تفضیلی کابل کشی های جدید نصب و انجام می شود .

وی در ادامه افزود : در حال حاضر با به کارگیری "نرم افزار جامع تعمیر و نگهداری " در زمینه دوربین ها ، فیبر ، سیستم BMS  و تعمیر و نگهداری اقدامات مفید و به موقعی انجام شده است . 

مهندس خجسته  گفت : از اقدامات دیگر در جهت به روز رسانی سیستم های کنترل ترافیک ،استفاده از نرم افزار دیگری با نام  SCATS   یا کنترلر هوشمند مرکزی است . این سیستم هوشمند قادر است با تشخیص و اندازه گیری حجم بار ترافیک نسبت به اجرای زمان بندی مناسب برای تقاطع ها و مدیریت زمانی موثر واقع شود .

وی در ادامه افزود : زمان بندی ارائه شده توسط "اس کتس" برای انتظار پشت چراغ ، زمانی ثابت نبوده و با توجه به تشخیص حجم ترافیک پشت چراغ ، سیستم  زمان دهی برای عبور یا ایست خودروها، عدد انتظار را اعلام می کند.

خجسته در خصوص هدف به کارگیری شمارنده های معکوس در تقاطع ها بیان داشت : با توجه به طولانی بودن زمان انتظار در زمان فاز قرمز برخی تقاطع ها  شمارنده های معکوس نصب شده و این هدف دنبال می شود که راننده ای که پشت چراغ قرمز متوقف شده بدانند که چه اندازه  باید منتظر بماند . در صورت هوشمند شدن تقاطع مورد نظر ، زمان انتظار بر اساس تشخیص سیستم هوشمند " اس کتس " اندازه گیری می شود .

وی در ادامه افزود: به طور مثال در شب وقتی پشت چراغ قرمز تقاطع هوشمندی قرار می گیریم ، سنسور ابتدا عددی را اعلام می کند و بلافاصله با توجه به تعداد خودروهای منتظر و حجم ترافیک ،  عدد انتظار تغییر می کند . اطلاعات مربوط به تقاطع ها از طریق نرم افزار SCATS    به مرکز کنترل اعلام می شود و سپس به صورت خودکار زمان بندی را به صورت شبکه ای مدیریت کرده و عدد انتظار را اعلام می کند. بدین ترتیب مدیریت زمانی تقاطع ها در دست سیستم " اس کتس" بوده و به وسیله مدیریت زمان توانسته در تسهیل ترافیک نقش موثری را ایفا کند .

خجسته در خاتمه در خصوص بر طرف کردن مشکلات عمرانی تقاطع ها خاطر نشان کرد: با توجه به گزارشات ثبت شده در نرم افزار city main   که از طریق GPRS   کاربران اکیپ های عمرانی را به مرکز کنترل وصل می کند ، در تبلت گروه های تعمیر و نگهدرای ایجاد آلارم کرده  و از این طریق نزدیک ترین گروه عمرانی و تعمیرات و نگهداری در کوتاه ترین زمان در محل اعلام خرابی  حاضر شده و نسبت به تعمیر و برطرف کردن مشکل اقدام می کنند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: