جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 شهريور 1393     
اقدامات شهرداری در جهت رفع مشکلات زیست محیطی منطقه جای تقدیر دارد

به گزارش شهرداری نیوز ، احمد مسجدجامعی رئیس سابق و عضو کنونی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه طرح تهرانگردی خود به همراه دکتر رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورا این بار به منطقه 18 آمد تا از نزدیک با مردم این منطقه و مشکلات شان آشنا شود.

احمد مسجدجامعی در حاشیه بازدید نیمروزی خود ابتدا به گود زورخانه مسلم ابن عقیل (ع) و سپس مسجد تاریخی محله یافت آباد که توسط آیت الله خوانساری، مجتهد طراز اول شهر تهران در سال 1342 بازسازی شده رفت  که محراب آن ازهمان زمان ها باقی مانده ومسائل خاص خودش را داشت.

وی در رابطه با بازدید از این مسجدو حمام همجوار آن گفت : شهرداری منطقه قول مساعدت داده تا با پرداخت بدهی های معوق، در حل مشکلات این مسجد قدم بردارد. درباره حمام قدیمی کنار مسجد هم اقداماتی صورت خواهد گرفت که در آینده نزدیک اعلام می شود تا آنجا هم از حالت کنونی خارج شود. بحث ساماندهی مغازه های داخل قلعه که امروز دیگر دیوارهای آن باقی نمانده هم از جمله مسائلی است که شهروندان ساکن محله یافت آباد این درخواست را از مسئولان شهری دارند.

در ادامه دکتر مسجد جامعی به اتفاق دیگر شرکت کنندگان به آرامستان کهن محله یافت آباد رفتند تا ادای احترامی به مقام والای شهدا داشته باشند .

وی گفت :محله های منطقه 18جزو قدیمی ترین محله های تهران هستند و بخشی از  بار فرهنگی و تاریخی پایتخت را همراه خود دارند. ظاهرا در بخش جنوبی این آرامستان قدیمی، قطعه زمینی وجود دارد که قرار است به عنوان فضای سبز به مجموعه افزوده شود تا آرامش و رفاه شهروندان و ساکنان اطراف بیش از پیش تامین شود.

لزوم احداث موزه شیر در منطقه 18

شرکت شیر پاستوریزه ایران، مقصد بعدی اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه بود. مسجدجامعی از این شرکت به عنوان نخستین کارخانه تولید لبنیات در کشور یاد کرد و افزود:کارخانه شیر پاستوریزه ایران در سال 1333 با همکاری بخش کودکان سازمان ملل ساخته شد. به اعتقاد بنده، باید این تاریخ حفظ شود تا بتواند منشا ایجاد موزه صنایع شیر ایران باشد. موضوع مهم تری که در این بازدید مطرح شد، بحث بوی بد این کارخانه است. البته مسئولان شرکت شیر پاستوریزه اقدامات مثبتی را در این زمینه انجام داده اند، با این حال به نظر می رسد که می توان حتی از میزان آلایندگی های کنونی هم تا حدودی کاسته شود تا تاثیرات بوی بد به حداقل برسد.

 

این عضو شورا ضمن تشکیل یک کمیته پیگیری درباره حذف کامل بوی بد از این محله گفت: در این زمینه، شهردار منطقه 18 پیش قدم شده و با دعوت از مدیران شرکت های پاک و پگاه از آنها خواسته تا این مشکل ظرف مدت یک ماه برطرف شود. البته این دو شرکت نیز همکاری مناسبی با شهرداری منطقه داشته اند و قرار بر این شده تا بخشی از هزینه های این پروژه را نیز متقبل شوند.

او در ادامه افزود:همچنین شرکت شیر پاستوریزه تعهد کرده تا آب تصفیه شده خود را در اختیار شهرداری منطقه بگذارد تا از آن برای توسعه فضای سبز در حواشی کارخانه استفاده شود. در این منطقه، مجتمع های صنعتی زیادی مشغول فعالیت هستند که هر کدام در جهت افزایش سرانه فضای سبز و یا ارائه امکانات رفاهی به همسایگان خودشان می توانند الگوی مناسبی باشند.

اقدامات شهرداری در جهت رفع مشکلات زیست محیطی منطقه جای تقدیر دارد

این عضو شورا در ادامه بازدیدش، سری هم به کارخانه «شن و ما زد. مسجدجامعی ضمن ابراز تأسف از اتفاقاتی که در این نقطه از شهر می افتد گفت:متأسفانه در بخش هایی از این معدن، حفاری هایی به عمق 130 متر انجام شده و آسیب های جدی را به زمین های اطراف زده است. به دلیل فعالیت این مرکز، گرد و خاک فراوانی هم به سمت شهر تهران فرستاده می شود. این شرکت مورد بهره برداری بخش خصوصی و برخی نهادها است و لازم می بینم تا از ظرفیت شورا برای رفع این مشکل استفاده کنم. مشکل دیگر این منطقه، تردد کامیون هایی است که شبانه نخاله ها را اینجا می آورند و با سر و صدای فراوان آن را تخلیه می کنند. خوشبختانه شهرداری منطقه در جهت حذف این مشکل اقدامات مثبتی را انجام داده تا دیگر شاهد تردد این کامیون ها و ایجاد مزاحمت برای ساکنان محلی نباشیم.

مسجدجامعی ازمجموعه سواکاری و چوگان نوروزآباد به عنوان یکی از فرصت های سرمایه گذاری منطقه 18 یاد کرد و اظهار داشت: این مجموعه 70 هکتاری می تواند سرمنشا برخی تحولات درمنطقه 18 باشد و خیلی بهتر از شرایط فعلی اداره شود. در این بازدید، قرار شد تا مسئول این مرکز دیداری با دکتر نوروزی، شهردار منطقه 18 داشته باشد و درباره راهکارهای توسعه آبادانی و استفاده بهینه مرکز اسب دوانی به توافقاتی برسند. اگر بخش خصوصی نیز به این جریان ورود پیدا کند می تواند به پویایی این منطقه نیز کمک شایانی برساند.

شهردار منطقه 18 : رفع مشکل خروج فاضلاب لبنی به منطقه 18 طی یک ماه آینده

در ادامه این بازدید وحید نوروزی شهردار منطقه 18 نیز با تصریح کرد : با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولین دو کارخانه و اداره محیط زیست استان تهران مقرر شد طی یک ماه آینده مشکل خروج فاضلاب به منطقه 18 برطرف شود این در حالیست که اکنون یک هفته از مهلت یک ماهه دوستان گذشته است .

 

وی با تأکید بر اینکه کارخانه شیر پاستوریزه ایران تعهد کرده آب تصفیه شده فاضلاب خود را در اختیار شهرداری قرار دهد تا به منظور آبیاری فضای سبز منطقه مورد استفاده قرار گیرد تصریح کرد : تعهد دوستان بر این است که چنانچه یک راس از درختان ما آسیب ببیند و خشک شود جریمه آن را پرداخت کنند در عین حال نیز در صورت موفقیت این ابیاری شهرداری منطقه نیز فضای سبز حاشیه کارخانه را توسعه خواهد داد .

دو عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان بازدید نیم روزی شان ازمنطقه18، به اتفاق حجت الاسلام و المسلمین ناصحی دیگر منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر مهمان کودکان ناتوان بی سرپرست در مرکز توانبخشی بهشت امام رضا (ع) بودند. مسجدجامعی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان این کودکان گفت:در دهه کرامت این توفیق را یافتیم تا بازدیدی از مرکز بهشت امام رضا (ع) داشته باشیم و از نزدیک با این کودکان آشنا شویم. مرکزی که فعالیت خودش را از سال 1380 آغاز کرده و همه تلاشش این است که کودکان ناتوان و بی سرپرست بتوانند آینده روشن تری داشته باشند، آموزش ببیند، شغلی پیدا کنند و به واسطه آن بتوانند ازدواج کنند. ظاهرا"مسئولان اینجا نیاز به کارگاه دارند تا بتوانند آموزش های لازم را به کودکان ارائه دهند. ما هم این موضوع را پیگیری می کنیم تا درخواست آنها به نتیجه برسد. کار کردن در این راه جز با عشق به حضرت امام رضا (ع) امکان پذیر نیست.

دکتراحمد مسجد جامعی ،دکتر رحمت ا... حافظی و حجت الاسلام و المسلمین ناصحی سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق دکتر وحیدنوروزی شهردارمنطقه 18پس ازاین دیدار صمیمانه،با تعدادی از نخبگان منطقه نیزگفتگو وسپس باحضوردرمجموعه سرپوشیده ورزشی بدر،تعدادی ازنشانهاواحکام قهرمانی نفرات برتر رقابتهای کاراته سبک گوجوریو کشور(انتخابی رقابتهای آسیائی نپال ) را اهداء کردند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: