جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 تير 1395     
کمیته پیگیری مغارهای پایتخت تشکیل خواهد شد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: مسئولان شهری نسبت به ایمنی فضاهای زیر سطحی حساس شده اند و باید مُغارهای تهران شناسایی و در پیوست های فعالیت عمرانی لحاظ شوند .

 

ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه در شهر تهران از گذشته مُغارهایی وجود داشته که در برخی از آنها آب تجمع کرده به شکل دریاچه های کوچکی را  در فضای های زیر سطحی به وجود آورده اند  گفت : به دلیل حجم بالای فعالیت های عمرانی و خدماتی در تهران باید این مغارها در تهران شناسایی و در پیوست های مطالعاتی پروژه ها نیز لحاظ شود تا شاهد اتفاقات ناخوشایند در تهران نباشیم .

وی ادامه داد: در مسیر برخی پروژه های عمرانی مُغارهایی وجود دارد که قابل پیش بینی نبوده و اطلاعاتی از این مُغارها در پیوست های عمرانی وجود نداشته است. بنابراین نقاطی که دارای مُغار است، باید احصا شوند و در تصمیمات مورد توجه قرار گیرند.

قناعتی با بیان اینکه تا کنون به موضوع مُغارهای زیرسطحی شهر تهران پرداخته نشده است، خاطرنشان کرد: با ورود کمیسیون عمران و حساسیتی که در شورا نسبت به این موضوع وجود دارد، مسئولان شهری نیز نسبت به ایمنی زیرسطحی در تهران حساس شدند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: لازم است شهرداری از افرادی که در حوزه زیرسطحی تخصص لازم را دارند، برای رفع این مشکل استفاده کند . در برخی فضاهای زیرسطحی مغارهای قدیمی وجود دارد که اقداماتی بر روی آنها انجام شده و هر لحظه احتمال نشست  زمین در اثر فعالیت هایی عمرانی وجود دارد که اگر به موقع ورود نشود شاهد اتفاقات تلخی برای افرادی که در این محدوده ها کار می کنند، خواهیم بود.

قناعتی خاطرنشان کرد: شناسایی مُغارها و نقاط حادثه خیز در زیرسطح تهران باعث می شود، از وقوع حوادث بزرگ جلوگیری شود که در این زمینه نقش شهرداری و دستگاه های مربوطه در شناسایی این نقاط پیش از وقوع حوادث بسیار اهمیت دارد.

پیش از این اعلام شده بود کمیته پیگیری مغارهای پایتخت تشکیل خواهد شد تا با استفاده از تکنولوژی های نوین از طریق پرتو نگاری و اسکن کردن حداقل عرصه های عمومی که محل تردد مردم است را بررسی می کنند تا در صورت وجود مغار آن را برطرف کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: