جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 شهريور 1393     
همکاری میان شورای شهر و شهرداری در خصوص برنامه های زیست محیطی

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ؛ رئیس کمیته محیط زیست  شورای شهر تهران گفت : در شرایطی که کلانشهر تهران به برنامه های ساختاری در زمینه  ایجاد یک توسعه پایدار  نیازمند است ، همکاری میان شورا و شهرداری تهران در خصوص  برنامه های  زیست محیطی  که در ارتباط مستقیم با سلامت جامعه است ، در زمینه های مختلف خدمات شهری در حال انجام است.

مهندس حقانی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در حال حاضر در حدود 15 کارگروه تخصصی در زیر مجموعه کمیته های مختلف کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری در حال فعالیت بوده  که  روی طرح های شورا و لوایحی که از طرف شهرداری مطرح می شود کار کارشناسی انجام می دهند .

وی در ادامه افزود: با توجه به این که دستگاه های متناظر با کمیسیون سلامت و محیط زیست در شهرداری و حیطه اقدامات انها بسیار گسترده است ، زمینه همکاری میان شورا و شهرداری در جهت بهبود وضع زیست محیطی شهر تهران بسیار وسیع خواهد بود.

حقانی با اشاره به نظارتی بودن نقش شورای شهر بر اقدامات شهرداری بیان داشت : با توجه به شناخت خوبی که از مسائل و مشکلات حوزه شهری کلانشهر تهران ، به دلیل مسئولیت داشتن  در حوزه خدمات شهری شهرداری تهران دارم ، ارتباطات فکری و کاری بسیار موثری با سازمان ها و دستگاه های متناظر در شهرداری وجود دارد .

وی در ادامه افزود : ضمن وجود این شناخت بر تمام زوایای فعالیت حوزه های مختلف خدمات شهری و نیاز حال حاضر شهر تهران به توسعه پایدار و توجه به ایجاد زیر ساخت های محیط زیست مدارانه ، بر تمام اقدامات شهرداری نظارتی پیوسته از جانب شورای شهر صورت می گیرد.

حقانی تصریح کرد : وظیفه شورا در خصوص همکاری های متناظر با  شهرداری در زمینه نظارت بر اقدامات اجرایی شهرداری تهران انجام می شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت : در همین زمینه یکی از مسائل مهم ، توجه به مساله پارک ها و فضای سبز و نیز صیانت از باغات باقیمانده شهر تهران است که مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید داشتند.  

حقانی با اشاره به سازنده بودن این همکاری ها در بسیاری از نشست ها گفت: در جلساتی که با مدیران اجرایی شهرداری داریم پیشنهادات و نقطه نظرات آنها را می شنویم و بدین ترتیب ترکیبی از نظرات کارشناسی شده در قالب طرح ها و لوایح در صحن شورا مورد بررسی قرار می گیرد و در خصوص آنها تصمیم گیری می شود.

وی در خاتمه گفت : توجه به ضروریات  حال حاضر شهر تهران در زمینه توسعه پایدار و مدیریت شهری مناسب ایجاب می کند تا همکاری های صورت گرفته میان شورا و شهرداری در فضایی بسیار سازنده و هم افزا شکل گرفته و ادامه یابد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: