جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مرداد 1393     
خطوط جدید BRT بر اساس نیاز شهروندان راه اندازی می شود

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با طرح ایجاد 5 مسیر جدید خطوط بی آر تی گفت: این خطوط جدید به ترتیب اولویت راه اندازی خواهند شد.اولویت اول مسیر شهید بهشتی –شهید مطهری که به صورت u شکل است ، اولویت دوم  پایانه بیهقی به خیابان فیاض بخش ،بوده وخط بعدی سامانه تندرو، میدان راه آهن –شهرک والفجر است. اولویت بعدی خط تندرو میدان هفت تیر –صادقیه و در نهایت خط پنجم ، خط تندرو جمهوری – کلاهدوز است.

دکتر اقبال شاکری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: این 5 خط جدید تندرو ، در اولویت شهری قرار دارد که مطالعات در این زمینه به پایان رسیده و آماده مناقصه و واگذاری و اقدامات اجرایی است و تنها خط جمهوری – کلاهدوز به تعریض خیابان پیروزی نیاز دارد که کار باقیمانده اجرایی این مسیر بوده و تعریض آن هنوز تکمیل نشده است ، به همین دلیل این خط در اولویت پنجم قرار دارد. ، اتوبوس های بی آرتی نیزطبق برنامه 5 سال دوم شهرداری که قرار است اتوبوس ها تعویض و نوسازی شوند، در این راستا نوسازی خواهند شد.

وی در رابطه با خطوط پر مسافر و کم مسافر بی آرتی گفت: در طرح جامع حمل و نقل ، تمامی سامانه های حمل و نقل عمومی از قبیل بی آرتی ، مترو ، اتوبوس ، ون ، تاکسی و حتی پیاده راه ها مطالعه و بررسی شده و خطوط جدید بر همین اساس راه اندازی می شوند.البته خطوط جدید تا از نظر تعداد مسافربه ظرفیت نهایی برسد و مسافران مسیر های خود را تنظیم کنند ، به زمان نیاز خواهد داشت.به طور مثال هم اکنون طبق آمار گرفته شده ، راه اندازی خط بی آرتی امام علی (ع) قابل قبول بوده و یکی از خطوط پر مسافر است که با استقبال شهر وندان مواجه شده است.

اقبال شاکری در پایان خاطرنشان کرد : علت اصلی راه اندازی خطوط بی آر تی این است که امکانی را فراهم کند تا بخشی از مردم از خودرو های سواری خود استفاده نکنند و چنانچه حتی بخشی ازجابه جایی ها و سفرهای درون شهری ، با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انجام گیرد ، اقدام مفیدی جهت کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک بوده  وقابل قبول است.اصل این است که با ایجاد سامانه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و بی آر تی ، سفرهای درون شهری با خودروی سواری کاهش یافته ومتعاقب آن آلودگی هوا نیز کاهش یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: