جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مرداد 1393     
بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران از بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت:برخی از کشورهای اروپایی برای فروش ناوگان به تهران اعلام آمادگی کرده اند.

محسن سرخو با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان مجلس در خصوص قرارداد شهرداری تهران با شرکتهای چینی برای ورود تجهیزات ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: باید ببینیم این قراردادها در چه شرایطی بسته شده است . در گذشته گزینه ای برای خرید تجهیزات حمل و نقل جز کشور چین نبوده است. امیدواریم با تغییر مناسبت های خارجی گزینه های خرید شهرداری تنها محدود به کشور چین نباشد و در جهت افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی گام برداریم.

وی ادامه داد: اگر مجلس اطلاعات دقیق تری درباره قراردادهای خرید و فروش تجهیزات حمل و نقل دارد به شورای شهر نیز منتقل کند تا به طور جدی پیگیری شود اما بیشتر قراردادها در حوزه خرید تجهیزات مترو و اتوبوس از کشور چین بوده زیرا فاینانس ها و اعتبارات دولتی تنها از طریق این کشور به مدیریت شهری داده شده است.

سرخو با اشاره به  فعالیت کارخانه واگن سازی شهرداری که به طور مشترک توسط دو کشور ایران و چین اداره می شود گفت: شاید قراردادهای ورود تجهیزات پس از اتمام قابل بررسی باشد اما این کارخانه که با مشارکت دو کشور در حال فعالیت است همانند گذشته اداره خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه بسیاری از محصولات چینی از کیفیت بالایی برخوردارند گفت: برخی تجهیزات در کشور چین براساس تکنولوژی همین کشور ساخته می شود اما برخی تولیدات براساس تکنولوژی کشورهای اروپایی است و تنها محل کارخانه در کشور چین قرار دارد. به طور مثال پله های برقی که در کشور چین تولید می شود دارای برندهای اروپایی است.

سرخو با بیان اینکه طی دو ماه گذشته هیات هایی از کشورهای اروپایی برای همکاری با توسعه سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت اعلام آمادگی کردند گفت: جلساتی با نمایندگان کشور فرانسه و ژاپن داشته ایم و آنها را با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مرتبط کرده ایم که امیدواریم به تدریج برکیفیت سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: