جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مرداد 1393     
حفظ میراث فرهنگی باید در اولویت مدیریت شهری قرار بگیرد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس کمیته  میراث فرهنگی  و بافت های فرسوده  شورای شهر تهران درخواست کرد: کمیته‌ی «بررسی و حل معضلات مدیریت شهری» در دولت، بحث میراث فرهنگی و توجه به آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

احمد حکیمی پور-نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایجاد این کمیته توسط دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در این کمیته 9 وزیر و مسئولانی از میراث فرهنگی و شهرداری حضور دارند، آن‌ها به راحتی می‌توانند نسبت به بحث میراث فرهنگی توجه کرده و حسایت‌ها را در این زمینه بیشتر کنند.

وی همچنین با اشاره به در دست تدوین بودن «قانون ششم برنامه توسعه کشور» در حال حاضر ادامه داد: مسئولان تدوین این قانون نیز باید به بحث میراث فرهنگی در کل کشور توجه و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل روز مورد توجه قرار دهند.

او که در بازدید از برخی بخش‌های بافت تاریخی عودلاجان خبرنگاران حوزه‌ی میراث فرهنگی را همراهی می‌کرد، با تاکید بر حضور پررنگ شورای شهر تهران در حوزه‌ی میراث فرهنگی و برنامه‌هایی که برای حفاظت از این میراث در دست انجام دارد، افزود: متاسفانه در وضعیت کنونی در کشور هر بنایی که نام "میراث" روی آن می‌آید به عنوان یک تهدید برای مالک، اهالی منطقه‌ و حتی آن شهر محسوب می‌شود. باید برای بناهای تاریخی و مالکان آنها بسته‌های حمایتی‌، حضور مردم و مسئولان را داشته باشیم‌ تا دیگر چنین تهدیدی وجود نداشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه مسئولان و دستگاه‌های دولتی باید تسهیلات و کارکردهای ویژه‌ای برای حفاظت از آثار و بافت‌های تاریخی داشته باشند تا مردم نسبت به حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی‌شان راغب باشند، گفت: تعیین کارکردهای ویژه و ایجاد تسهیلات فقط به عهده‌ی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی نیست. مهم‌ترین وظیفه‌ی شهرداری تمیز کردن شهر است، این در حالیست که اکنون هر کاری که در شهر تهران انجام شود را وظیفه‌ی شهرداری می‌دانند. اعتبارات شهرداری محدود و نیازها در سطح شهر نامحدود است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: