جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 تير 1395     
تعداد قطارهای مترو باید دوبرابر شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، احمدی بافنده افزود: برای بهبود وضع موجود در مترو و ارائه خدمات بهتر به مسافران بایستی تعداد قطارها به دو برابر افزایش یابد.
وی گفت: با توجه به میزان مراجعه به مترو باید 130 رام قطار دیگر برای مترو ساخته شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اشاره به اینکه از عمر مترو 10 سال می گذرد افزود: بایستی این ناوگان نوسازی و بازسازی شود و برای این موضوع حضور صنعتگران داخلی و تولید بومی نیاز است.
احمدی بافنده افزود: متاسفانه قوانین حاکم بر معاملات در کشور اجازه نمی دهد بومی سازی به آن شکلی که علاقه داریم اتفاق بیفتد.

وی گفت: براساس این قوانین در صورتی ما می توانیم قطعه ای را خریداری کنیم که حتما سه صنعتگر این قطعه را تولید کرده باشند و ما مناقصه ای برگزار و یک شرکت را برنده اعلام کنیم و استعلام بها نیز بدهیم.
احمدی بافنده افزود: تولید برخی از قطعات مترو برای چند صنعتگر توجیه اقتصادی ندارد بنابراین صنعتگران داخلی بر روی این موضوع سرمایه گذاری نمی کنند و ما مجبور می شویم که این قطعات را از خارج خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: از سیستم نظارتی می خواهیم که در مورد مترو و حضور شرکت های دانش محور برای تولید بومی از این قانون چشم پوشی و آن را تغییر دهند.
وی افزود: اگر بتوانیم کار بومی سازی قطعات و خریداری آن را از صنعتگران داخلی بدون رقیب انجام دهیم سرعت تعمیر و نگهداری ناوگان مترو افزایش خواهد یافت.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: