جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 تير 1395     
خروج صنایع آلاینده از پایتخت از اولویت های کمیته محیط زیست شورا است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر گفت: مصوبه شورای سوم در سال ۸۷ در مورد انتقال بخشی از مشاغل مزاحم به خاورشهر ظرف مدت ۵سال به دلیل عدم پذیرش جابه جایی رشته های شغلی حاضر، اجرا نشد.

محمد حقانی با اشاره به اینکه به شهرداری تهران یک سال فرصت داده شد تا حداقل ۴ منطقه دیگر در اطراف شهر تهران را برای انتقال صنوف مکان یابی کند، اظهار کرد: گرچه بسیاری از صنوف این جابه جایی را نپذیرفتند اما با این حال خاورشهر نیز به تنهایی برای این جابه جایی کافی نیست و می بایست در این زمینه مکان یابی انجام شود.

وی حضور برخی اصناف در شهر را که فعالیت آنها منجر به آلودگی های صوتی و یا هوا می شود را رد کرده و خسارات ناشی از انتشار آلاینده‌ها را تهدیدی برای سلامت شهروندان دانست و افزود: شورای اسلامی شهر تهران سال هاست که به ‌دنبال یافتن راه‌ حلی پیرامون انتقال اصناف آلاینده به خارج از محدوده شهر است. شهرداری تهران نیز باید با فراهم کردن بسترهای لازم از نظر میزان امکانات، تسهیلات مورد نیاز و خدمات و فضاهای مناسب کسب و کار صنوف در خارج از شهر را میسر سازد.

رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر که مخالف حضور اصناف آلایند در شهر است با بیان اینکه در تهران ۴۰۰ هزار صنف وجود دارد، اظهار کرد: برخی از این صنوف، کارگاه ها، کارخانه های ریز و درشت که در گوشه و کنار شهر وجود دارند از طریق صدا، هوا و یا پساب ها آلودگی ایجاد می کنند و این درحالی است که با کمک سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان صنایع و مشاغل شهرداری تهران تعدادی از این صنایع آلاینده را تعطیل کرده و بیش از نیمی از آنها به خارج از شهر انتقال یافته اند.

حقانی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با خروج صنایع آلاینده مصوبه ای در شورای شهر داریم که به طور جدی نسبت به این موضوع تأکید دارد و در سال جاری نیز یکی از اولویت های کمیته محیط زیست شورا همین مسئله خروج صنایع آلاینده از پایتخت خواهد بود.

رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر افزود: صنایع در حریم و داخل شهر نباید فعالیت داشته باشند اما در عین حال صنایع آلاینده ملزم هستند استانداردها را رعایت کنند اما متاسفانه برخی از واحدهای صنعتی استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند و موجب تشدید آلودگی صوتی و هوا می شوند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: