جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 خرداد 1395     
پروژه هاي در دست احداث مترو تهران و حومه

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران گفت: عملیات احداث تونل و ایستگاه در خط 6 متروی تهران، بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

در ادامه بازديدها و جلسات كارگاهي منظم مديران عالي شهري از پروژه هاي در دست احداث مترو تهران و حومه، صبح امروز معاون شهردار تهران از نيمه شمالي خط ٦ مترو بازديد كرد.
سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه این بازدید گفت: فاز اول خط 6 به طول 31 کیلومتر است و فاز دوم آن 4 کیلومتر است که درمجموع 35 کیلومتر می شود
. در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد و ایستگاه ابتدایی آن از دولت آباد شروع شده و به سولقان ختم می شود .

وی با بیان اینکه خط 6 مترو تهران با 27 ایستگاه ساخته می شود، تصریح کرد: در مرحله نخست 8.5 کیلومتر از دولت آباد تا میدان شهدا با 6 ایستگاه به بهره برداری می رسد .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه این خط به طور کامل با 27 ایستگاه در نیمه نخست سال 96 به بهره برداری خواهد رسید، تاکید کرد: خط 6 مترو در مجموع دوبار با خط 7 و یکبار نیز با خطوط 2، 4، 1 و 3 مترو تلاقی خواهد داشت.

معاون شهردار تهران یادآور شد:اکنون 6 هزار و850 پرسنل فعال در 75 کارگاه این خط فعالیت دارند. این در حالیست که میزان حفاری تمام مقطع تونل در هفته گذشته 887 متر بوده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه با بهره برداري از خط ٦،٧ و خط مترو فرودگاه امام ره حدود ١٠٠ كيلومتر مترو در سال ٩٦ به خطوط مترو اضافه مي شود، گفت : براوودشده با بهره برداري از هر خط بالغ بر يك ميليون جابه جايي روزانه افزايش خواهيم داشت.

وي با اشاره به اينكه در شرايطي وضعيت اقتصادي كشور مناسب نيست، گفت: مترو تهران به عنوان نخستين اولويت پروژه هاي شهري در دست اجراست.

تشکری ادامه داد: گرچه اميدواريم با توجه به اينكه مترو تاثيرگذارترين مد حمل ونقل عمومي در كاهش ترافيك و آلودگي هواست، سخنان دولت در حمایت از این مد حمل ونقل عمومی رنگ عمل بگيرد .

وي با اشاره به اينكه ساخت هر كيلومتر مترو شامل ايستگاه ، تونل و ناوگان ٢٢٠ ميليارد تومان هزينه دارد، گفت: خط ٦ مترو بالغ بر ٦ هزارو٨٠٠ ميليارد تومان هزينه دارد.

به گفته تشكري هاشمي مطابق قانون و مصوبه مجلس شوراي اسلامي پيش بيني شده ٥٠درصد هزينه هاي حمل ونقل عمومي از سوي دولت و ٥٠ درصد نيز از سوي شهرداريها تامين شود. اين در حاليست كه طي سنوات گذشته (دولت دهم و دولت يازدهم ) سهم ٥٠ درصدي دولت هيچگاه محقق نشده همچنين كه رقم اندكي هم كه در بودجه سالانه مصوب مي شود نيز طي سال هاي اخير هيچ گاه بطور كامل پرداخت نشده است.

 وي به ديگر تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت :بر اساس قانون باید 60 درصد از درآمدهای ناشی از اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی در اختیار شهرداری باشد؛ اما متاسفانه این مهم نيز محقق نشده است.

تشكري هاشمي در ادامه تصريح كرد : مطالبات گذشته در اين بخش حدود ١٠٠٠ ميليارد تومان بوده كه هنوز محقق نشده است. همچنان كه براساس قانون توسعه حمل ونقل عمومي ومديريت مصرف سوخت نيز دولت ميبايست سالانه ٤ هزار ميلياردتومان به بهبود ترافيك شهرهاي كشور پرداخت مي كرد اماهيچگاه محقق نشد.

وي با اشاره به قانون هدفنمندسازي يارانه ها نيز تصريح كرد : مقرر بود از محل درامدهاي ناشي از يارانه ها به بخش حمل ونقل كمك شود كه اين مهم هم نه در دولت فعلي و نه در دولت قبلي رنگ اجرا به خود نگرفته است.

معاون شهرداری تهران  تاكيد كرد: دوستان در دولت به جاي فرافكني جبران مافات كنند و يا اگر مشكل در پرداخت دارند واضح و مشخص براي مردم بازگو كنند.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد: در يكسال پيش روي دولت ، تعهدات در بخش حمل ونقل عمومي محقق شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: