بازیگر زن سینما و تلویزیون با روشی جدید در دام کلاهبرداری افتاد تا جایی که این هنرپیشه به خاطر واریز پول به حساب این فرد به دادسرا تهران شکایت کرد.
رکنا: ساناز سماواتی بازیگر تلویزیون و سینما خبر از یک شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی و پیامکی داد.
وی دراین باره می گوید: برادرم قرار بود به حساب من پولی واریز کند اما بعد از تماس تلفنی ما با یکدیگر، بلافاصله با شماره جدیدی شماره حسابی به موبایل برادرم اس ام اس می شود و وی فکر می کند پیامک از سوی من است که شماره حساب جدیدی را به او داده ام. به همین منظور وقتی برادرم پول را واریز می کند با من تماس گرفته و متوجه می شود من شماره حساب جدیدی برای او ارسال نکرده ام. از همین رو متوجه کلاهبرداری شدیم و برای طرح شکایت به کلانتری مراجعه کردیم. در آنجا متوجه شدیم چند تن دیگر نیز مثل ما هستند و در آن لحظه فکر کردیم که متهم با شنود شدن تلفن ما اقدام به این کلاهبرداری کرده است.
وی گفت: این افراد به محض اینکه پول به حسابشان واریز می شود و حساب را خالی کرده و موبایل مورد نظر را خاموش می کنند و دیگر امکان در دسترس بودنشان منتفی می شود.
متاسفانه در حال حاضر بیش از دو ماه است که در حال پیگیری دادگاه و شکایت مان هستیم اما به نتیجه نرسیده ایم اما یک شاکی دیگر همین پرونده در پاکدشت تشکیل پرونده داده و همان روز قاضی پرونده حساب کلاهبردار مورد نظر را مسدود کرده است و برایش احضاریه صادر کرده است اما پرونده ما هنوز اندر خم یک کوچه است.
وی ادامه می دهد: با توجه به مدارکی که داریم کلاهبرداری از حساب ما محرز است اما دادیار پرونده ما هنوز حتی برای بستن حساب کلاهبردار نیزاقدامی نکرده است و بعد از دوماه گفته اند پرونده ما مربوط به پلیس فتا است و بعد از ارسال به فتا آن ها نیز عنوان کرده اند این پرونده به فتا مربوط نمی شود و ما دوباره منتظر هستیم تا پرونده ما از پلیس فتا به دادسرای صادقیه ارسال شود.
سماواتی با گلایه از روند خط های اعتباری می گوید: این کلاهبردار روزانه با خط های اعتباری 15 هزار اس ام اس به مردم می داده است و از این میان به هر حال تعدادی مثل ما بوده اند که به دام این فرد افتاده اند اما رقم های پولشان خیلی کم بوده است و حتی به خودشان زحمت باطل کردن تمبرو مراحل اداری را نداده اند و از خیر پولشان گذشته اند.
وی با بیان اینکه پرونده ما پرونده پیچیده ای نیست که تا به حال به نتیجه نرسیده است می گوید: چندین بار قصد داشتم برای حل این مشکل و روند پرونده حتی نزد مسوولان بروم تا از روند رسیدگی به پرونده اعتراض کنم.