جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 مرداد 1393     
دولت باید به نحوی سیاست گذاری کند که کلان شهر ها به سمت در آمد پایدار بروند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به پیچیدگی کلانشهرها نمی‌توان شهرها را بدون تراکم‌فروشی اداره کرد، گفت: دولت باید به نحوی سیاستگذاری کند که کلانشهرها به سمت درآمد پایدار بروند.

محمد سالاری در دومین اجلاس ملی مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها گفت: امیدواریم با کمیسیون تشکیل شده در دولت برای توجه به امور کلانشهرها و تعاملی که در شورای چهارم با دولت محقق شده است، تمامی ذینفعان بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه این کمیسیون نباید مثل نهادهای شهر و روستا دچار روزمرگی شود، افزود: بحث تحقق مدیریت یکپارچه شهری باید مهم‌ترین تصمیم این کمیسیون باشد. برای اولین بار شاهد هستیم مدیریت یکپارچه شهری با برگزاری جلسات این کمیسیون به صورت غیررسمی تحقق یافته است که این موضوع خیلی امیدوارکننده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خطاب به احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: این یک فرصت تاریخی است که این تصدی‌گری‌ها به بلوغ کارشناسی رسیده است تا بتواند مشکلات خود را با مایت شهروندان رفع کند.

سالاری با اشاره به اینکه در دولت سازندگی تصمیم گرفته شد کلانشهرها به صورت خودکفا اداره شوند، گفت: در کنار آن تصمیم قرار بود تصمیمات دیگری هم اتخاذ شود و دولت برای اینکه کلانشهرها به سمت درآمد پایدار بروند، سیاستگذاری کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات کلانشهرها به گونه‌ای است که نمی‌توان بدون تراکم‌فروشی شهر را اداره کرد، افزود: شهردار چه قالیباف باشد چه مسجدجامعی، وضعیت فعلی به گونه‌ای است که درآمدهای شهرداری از طریق شهرفروشی تأمین می‌شود.

سالاری تاکید کرد: شهرداری‌ها باید به سمت درآمدهای پایدار بروند و دولت در این زمینه باید سیاستگذاری کند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به وجود تصفیه‌خانه‌ها در جنوب گفت: قبلا فاضلاب در شمال شهر فرصت و در جنوب شهر تهدید بود، اما الان بسیاری از فضاهای سبز در جنوب تهران به علت وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و آبیاری این فضاها با آب تصفیه‌شده شاداب‌تر شده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: نهاد شورا نباید در حوزه مدعی‌العموم مطرح باشد. بلکه باید تمامی ذی‌نفعان شهری را در توسعه شهری در بر بگیرد.

سالاری با بیان اینکه شهرفروشی و تراکم‌فروشی به لحاظ عدم وجود درآمدهای پایدار همه شهرها را تهدید می‌کند، پیشنهاد داد در اجلاس این دوره مجمع مشورتی، تشکیل کمیسیون معماری و شهرسازی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها بحث شود زیرا این کمیسیون بنیان تمام کمیسیون‌های دیگر است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کمیسیون هشتم در دولت برای رسیدگی به مسائل مربوط به کلانشهرها گفت: کمیسیون‌های تخصصی کلانشهرها در کمیته‌ها باید غالب باشد تا دغدغه‌های بومی را ارائه دهند و کمیته‌ها نباید قالبی دولتی داشته باشند.

وی همچنین از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی تشکر کرد و خطاب به روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها گفت: از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنید زیرا شوراها نمی‌توانند همه تخلفات را احصا نمایند و با کمک رسانه‌ها می‌توان نقش نظارتی را به درستی ایفا کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: