جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 خرداد 1395     
آموزش شهروندي پل ارتباطي مديريت شهري و مردم است

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز ،مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي در اين جلسه با اشاره به اين كه «قرن 21، قرن شهرهاست» گفت: امروزه شهرها، شكل متكثر و پيچيده‌اي دارند كه مواجهه با اين تكثر و پيچيدگي، مستلزم آگاهي و شناخت شهروندان از موضوعات شهري از جمله موضوع ترافيك است.

 

وي با بيان اين كه مشاركت اگاهانه شهروندان از الزامات توسعه شهري است و موفقيت مديريت شهري با مشاركت معنادار ساكنان شهر محقق مي شود، افزود: تعامل مسئولان شهري و شهروندان، جز بر پايه حقوق و تكاليف شهروندي و تبيين الزامات و ضرورت هاي زندگي شهري، امكان پذير نيست.

آموزش، زيرساخت فرهنگ عمومي است

معاون شهردار تهران نقش آموزش در اصلاح و ارتقاي رفتارهاي فردي و جمعي به عنوان زيرساخت اصلي فرهنگ عمومي را مورد تأكيد قرار داد و اظهار كرد: اصلاح و بهبود فرهنگ شهروندي در گرو تفكر برنامه اي و در چارچوب يك برنامه جامع، ضروري است و سند راهبردي نظام جامع آموزش هاي شهروندي، مي تواند پاسخگوي اين ضرورت باشد. 

مهندس تشكري هاشمي از آموزش شهروندي به عنوان پل ارتباطي ميان مديريت شهري و مردم نام برد و تصريح كرد: تغيير و تحولات زندگي شهري، آموزش نظام مند و هدفمند شهروندان در قالب يك برنامه راهبردي كه از منظر ساختاري، نظام آموزش شهروندي را مورد توجه قرار دهد، ضروري ساخته ست.

 

وي با تأكيد بر لزوم شناخت وضعيت موجود آموزش شهروندي از جمله نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهديدها و نيز مزيت ها و چالش هاي آن‌، اضافه كرد: مباني، اصول و ارزش هاي آموزش شهروندي بايد در بردارنده اولويت ها، جهت گيري ها و نيز بايدها و نبايدها باشد.

 

 تدوين منشور حقوق شهروندي در حمل و نقل شهري ضروري است

 

 در ابتداي اين جلسه، دكتر مجتبي اميري كه مديريت تهیه و تدوین سند راهبردي آموزش هاي شهروندي را بر عهده دارد، گزارش مبسوطي از رسالت، چشم انداز و اهداف اين سند به همراه ابعاد، مؤلفه ها، سياست ها، رويكردها و راهبردهاي آموزش شهروندي ارائه كرد و به پرسش هاي اعضاي شوراي فرهنگي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران پاسخ گفت.  همچنين در ادامه جلسه مذكور، دكتر ابوالفضل رفيع مديركل آموززش هاي شهروندي شهرداري تهران، الزامات و ملاحظات تحقق سند راهبردي آموزش هاي شهروندي را بر شمرد و گفت: اين سند در حوزه حمل و نقل و ترافيك به تدوين منشور حقوق شهروندي در حمل و نقل شخصي و عمومي و هدف گذاري مشترك در ساماندهي حمل و نقل شهري توجه کرده است.

 

در پايان جلسه فوق، حجت الاسلام دكتر مرتضي جعفرپور رييس شوراي فرهنگي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران با تأكيد بر لزوم نگاه جامع به اسناد راهبردي بر پايه تفكر فرآيندي، تأکید كرد: به اين اصول در سند راهبردي آموزش هاي شهروندي توجه شده و موفقيت آن در گرو عملياتي و اجرايي شدن اين سند به عنوان نقشه راه آموزش شهروندي است. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: