جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 ارديبهشت 1395     
عزم جدی شورای شهر و شهرداری تنها ضمانت حفظ باغات پایتخت

به گزارش گروه پارلمان شهری  شهرداری نیوز، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وجودعزم و اراده در شهرداری و شورای شهر تنها ضمانت برای اجرای مصوبات و حفظ باغات است.

 

محمدحقانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص عدم موافقت برخی از اعضای شورای شهر با طرح صیانت ازحفظ باغات شهرتهران، اظهار داشت: زمانی که طرحی در صحن شورای شهر مطرح می شود تعدادی موافق و تعدادی مخالف طرح هستند و ابن موضوع بستگی به نظر شخصی آنها دارد. 

وی با اشاره به اینکه هدف طرح صیانت از باغات شهرحفظ باقیمانده باغات شهر است، افزود: مهم این است که آیا این طرح می تواند در جهت اهداف و تأکیدات مقام معظم رهبری در حفظ باغات به تصویب برسد یا نمی تواند. 

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بیان داشت: تنها 20 درصد از باغات شهر باقیمانده است و اگرآنها را به امان خدا رها کنیم از بین می روند. اگر تا امروز نظارتی وجود نداشت و مصوبات بد اجرا می شد از این به بعد باید کاری کنیم که 20 درصد باقیمانده باغات حفظ شود.

 حقانی در ادامه گفت: وجود عزم و اراده در شهرداری و شورای شهر تنها ضمانت برای اجرای مصوبات و حفظ باغات است. 

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران دارای تشکیلات اجرایی قویی است که اگر پرنده ای در آسمان پرواز کند با خبرمی شود، تصریح کرد: بسیاری از مجوزها از سوی شهرداری صادر می شود که این موضوع به دلیل نظارت ضعیف شورای شهر است. 17 تا 18 سال از تأسیس شورای شهر می گذرد و باید هر روز منظم تر قدم برمی داشت اما چه اتفاقی روی داده است ؟ امروز به جای رسیده ایم که متأسفانه بخش زیادی از باغات شهر را از دست داده ایم. 

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: امروز با بحران های جدی زیست محیطی مواجه شدیم و تازه به فکر افتاده ایم و باید کاری کنیم تا آخرین باقیمانده و زیرساخت های زیست محیطی شهر تهران حفظ شود اما خیلی در این زمینه امیدوار نیستم.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: