جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 ارديبهشت 1395     
انتقاد عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس از فروش خودروهای چيني به ايران:
مونتاژ خودروهاي خارجي در ايران سياستي كاملاً اشتباه و شكست خورده است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از فروش محصولات چيني توسط خودروسازان بزرگ كشورمان گفت: اولين نكته اي كه در اين زمينه بايد موردتوجه مسئولان قرار گيرد، اين است كه مونتاژ خودروهاي خارجي در بازار ايران سياستي كاملاً اشتباه و شكست خورده است كه نمي توان در بلند مدت از آن نتيجه مناسبي به دست آورد.

 

علي عليلو افزود: دليل اصلي علاقه مندي خودروسازان داخلي براي سياست اشتباه توليد اين نوع محصولات در كشورمان‌، اين است كه بتوانند در دوره ای كوتاه مدت، مبالغ قابل توجهی را از فروش اين خودروها به دست آورند.

وي با تأكيد بر شكست اين سياست در بلند مدت اظهار كرد: اصلي ترين دليل موفقيت كوتاه مدت اين طرح ها در كشورمان، وجود تعرفه هاي گمركي براي ورود كالاهای خارجی است و اگر اين تعرفه ها نبودند، در همان ماه هاي اول خودروسازان دچار شكست در طرح مونتاژ خودروهاي خارجي شده و وضع از اين كه هست نيز بدتر مي شد.

عليلو با اشاره به اين كه تجربه قراردادهاي گذشته حتي با خودروسازان مطرح اروپايي نشان داده با سياست مذكور هرگز انتقال فنآوري اتفاق نخواهد افتاد و نبايد روي آن حساب كرد، تصريح كرد: خودروسازان خارجي به هيچ عنوان اطلاعات فني و اصلي خود را در اختيار ايران قرار نمي دهند و آنها را براي خود محفوظ نگه مي دارند.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: خودروسازان با ادعاي انتقال فن‌آوري، اقدام به مونتاژ خودروهاي خارجي در داخل ايران مي كنند كه به هيچ عنوان به نفع كشورمان نيست.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: