جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 ارديبهشت 1395     
کلنگ زنی نخستین مرکز بازیافت نخاله های ساختمانی و عمرانی آبعلی

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، مراسم کلنگ زنی نخستین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی آبعلی در مرکز پردازش و دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی در جاده جاجرود، برگزار شد.

اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران در مراسم کلنگ زنی نخستین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی آبعلی با تبریک روز معلم، هفته کارگر و شورا، اظهار داشت: این اقدام منحصر به فرد است و جای بسی تشکر از تمام دست اندرکاران اجرای این امر به ویژه سرمایه گذار خصوصی وجود دارد؛ به طوری که بر این تکنولوژی و همت در تجمیع سرمایه ی داخلی و خارجی و گام برداشتن در مسیر بازیافت نخاله های ساختمانی که تاکنون مزاحم نامیده می شد، باید درود فرستاد.

وی با بیان اینکه، توجه به درآمدهای حاصل از بازیافت نخاله های ساختمانی و کسب رضایت سرمایه گذاران این حوزه، سبب ایجاد حس رقابت در مشارکت و افزایش استانداردها خواهد شد، افزود: با ارائه این طرح به دانشگاه های فنی و مهندسی تهران جهت بررسی همه جانبه پروژه و راه های اصلاح نواقص آن، شاهد بهبود روند اجرا در اقدامات بعدی شهرداری خواهیم بود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بر اهمیت استفاده از مزایای ورود بخش خصوصی به مدیریت پسماند و نخاله های ساختمانی به شیوه B.O.T تاکید کرد و گفت: فروش دارایی های شهر برای درآمدزایی شهرداری، روشی غیراصولی است و تنها راه چاره برای تامین بودجه، استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور است.

وی با تشکر ویژه از سازمان مدیریت پسماند در به کارگیری سرمایه گذار خارجی برای راه اندازی مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی، اظهار امیدواری کرد: ادامه این گونه اقدامات، منجر به حفظ بودجه این سازمان شده که در آینده ای نزدیک علاوه بر تامین اعتبارات پروژه های خود، به سایر ارگان ها و پروژه ها نیز کمک کننده خواهد بود؛ هم چنین شهرداری با خرید بخشی از تولیدات بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در حمایت از سرمایه گذاران داخلی ایفا نماید.

در ادامه این مراسم، دکتر محمد عبداللهی معاون خدمات شهری شهر تهران تصریح کرد: روزانه 4 تا 4 هزار و 500 کامیون و کامیونت به مرکز دفن نخاله های ساختمانی و عمرانی آبعلی مراجعه می کنند که این اقدام علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، درآمد زایی نیز خواهد داشت.

دکتر حسین جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در پایان با اشاره به اینکه مرکز بازیافت نخاله های ساختمانی و عمرانی آبعلی اولین مرکز بازیافت نخاله های ساختمانی در کشور است که به صورت تمام مکانیزه کلنگ زنی شد، اظهار کرد: هزینه ای که برای ساخت این مرکز برآورد شده، 80 میلیارد تومان با استفاده از سرمایه های داخلی و خارجی است

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: