جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 فروردين 1395     
سفر به چین برای بررسی ویژگی های فنی نسل جدید اتوبوس های برقی

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: تعدادی از مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به همراهی تعدادی از اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل برای ارزیابی ویژگی ها و شرایط فنی اتوبوس های برقی و میزان سازگاری آن با اقلیم تهران به چین سفر می کنند.

ابوالفضل قناعتی اظهار کرد: چند شرکت چینی که در بحث برقی کردن اتوبوس ها اقدامات خوبی انجام داده اند امکان حضور تعدادی ازکارشناسان معاونت حمل و نقل شهری و اعضای کمیسیون عمران را مهیا کرده اند تا امکان بررسی این اتوبوس ها از نزدیک فراهم باشد تا بدین ترتیب اگر این خودروها در بحث کاهش آلودگی هوای تهران و حمل و نقل روان از شرایط لازم برخوردار بود، خریداری شوند.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: همچنین در این سفر از شرکت های ایرانی و بخش های مختلفی در بخش خودروی سواری واتوبوس در خواست کردیم که با حضور در این سفر و بررسی ویژگی های خودروهای جدید امکان سرمایه گذاری را بررسی کنند تا خودرو های جدید وارد تهران شده تا هم به جابه جایی مردم و هم کاهش ترافیک و کاهش آلودگی کمک کند.

قناعتی درباره احتمال حضور نسل جدید اتوبوس های برقی در شهر تهران افزود: اتوبوس برقی معمولادر فضاهای مسطح کاربردی است اما اگراین نسل از اتوبوس های برقی بتواند پاسخگوی فعالیت های حمل و نقل عمومی بوده و توان تردد در خیابان های دارای شیب تهران ،ظرفیت بالای مسافر ، عمر بالا و شرایط فنی به روز را داشته باشد ، تلاش می کنیم این اتوبوس ها خریداری شود.

وی افزود : البته یکی از دغدغه های مدیریت شهری این است تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از ظرفیت های تکنولوژی داخل بهره مند شویم و به عنوان کشوری که می تواند پرنده آر کیو را با مهندسی معکوس را بسازد ، باید بتواینم اتوبوس برقی را نیز با تکنولوژی بالا تولید کنیم .

این عضو شورای اسلامی شهر از دولت خواست تا با کمک شرکت های خودرو سازی در زمینه تولید اتوبوس های برقی وارد عمل شود تا بدین ترتیب علاوه بر ایجاد اشتغال ، این صنعت در کشور رشد پید اکند.

قناعتی گفت : متاسفانه در حال حاضر شرایط تولید اتوبوس در کشور فراهم نیست و شهر تهران با کمبود اتوبوس مواجه است از این رو شرایط کنونی ایجاب می کند به فکر افزایش ناوگان اتوبوس رانی شهر تهران باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: