جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 فروردين 1395     
باید عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت خودرو باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، موضوع بازار خود‌‌‌‌رو و افزایش قیمت واز سویی شيوه قيمت گذاري آن ، مساله ای است كه هر ساله با چالش هاي جد‌‌‌‌ي و عمد‌‌‌‌ه ای روبرو است چنانچه برخی از كارشناسان و نمایندگان مجلس بر اين عقيد‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌ که فعالیت شرکت‌هاي متعدد خود‌‌‌‌روسازی د‌‌‌‌ر کشور نشان از رقابتی بود‌‌‌‌ن این صنعت است و به همین خاطر قیمت گذاری خود‌‌‌‌رو باید‌‌‌‌ براساس مکانیسم عرضه و تقاضا و بازار انجام شود‌‌‌‌ چرا که این نوع قیمت گذاری باعث افزایش رقابت و کاهش قیمت خواهد‌‌‌‌ شد‌‌‌ با توجه به این موضوع و همچنین در خواست افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با شیوه کنونی قیمت گذاری خودرو در کشور اظهار داشت : باید جریان عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت خودرو در بازار باشد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به ارائه درخواست افزایش قیمت خودرو خودروسازان به شورای رقابت اظهار داشت : به طور کلی با روند فعلی قیمت گذاری خودرو و حضور شورای رقابت در این راستا مخالفم بنابراین باید قیمت خودرو در حاشیه بازار و بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین شود تا با توجه به افزایش هزینه ها و نرخ تورم خودروساز نیز متضرر نشود.

وی تصریح کرد : قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت حرکت اشتباهی است چرا که روز به روز موجب افزایش قیمت و تورم در این حوزه از صنعت خواهد شد.

وی اظهار داشت : جریان فعلی که قیمت گذاری خودرو و ارائه دستورالعمل قیمت توسط شورای رقابت مخالفم چرا که  نه تنها موجب رفع انحصار نمی شود بلکه موجب افزایش قیمت خودرو و عدم رقابت پذیری در صنعت خودرو می شود.

نماینده شهریار در خانه ملت تاکید کرد : خودروسازان باید به میزانی قیمت ها را  افزایش دهند که امکان حضور و رقابت در فضای رقابتی برای آنها فراهم شود.

گروسی با توجه به تنوع تولید انواع خودرو در کشور گفت : امروز خودرو کالای انحصاری نیست بنابراین باید از لیست کالاهای انحصاری نیز خارج شود  بنابراین بازار باید رقم افزایش قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: