جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 فروردين 1395     
طرح جدید دولت درخصوص تولید خودرو در راستای نوسازی ناوگان فرسوده کشور باشد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به آمار 15 سال گذشته سوانح رانندگی منجر به فوت در جاده های کشور که از 28 هزار نفر به 17هزار نفر کاهش یافته است، گفت: متاسفانه عدد 17 هزار هم عدد بزرگی برای کشور ما است.

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا با تاکید بر اینکه عمده این سوانح منجر به فوت در 10 کیلومتری شهرها رخ می دهد و شامل تعداد قابل توجهی عابران پیاده و موتورسواران هستند، تصریح کرد: امروز صبح در حین تردد در اتوبان مدرس شاهد حضور موتورسواران بی شماری بدون کلاه ایمنی و رعایت مسائل ایمنی بودم. جا دارد ضمن قدردانی از زحمات پلیس راهور، خواستار رسیدگی به این وضع موتورسواران شوم.

وی با یادآوری اینکه پلیس راهور در ایام نوروز و سایر روزهای سال در تهران کار سختی دارد، ادامه داد: با وجود این سختی ها از پلیس می خواهیم که در این مورد نیز سختگیری های لازم را به عمل آورد تا در برنامه ششم توسعه این عدد 17 هزار به کمتر از 10 هزار نفر نیز کاهش یابد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به اینکه دولت به دنبال آن است که در جهت رونق اقتصاد در سال جاری مسئولیت تولید 400 هزار دستگاه خودرو داخلی را با مشوق های بانکی به خودروسازان واگذار کند، افزود: این مهم که با دستور مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته، خبر خوشحال کننده ای است اما از دولت می خواهم این 400 هزار خودرو را با این شرط تولید و به دست مصرف کنندگان برساند که به همین میزان از ناوگان فرسوده کشور خودروهای فرسوده خارج شوند.

دنیامالی خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از این خودروهای تولیدی به صورت روال به شهر تهران وارد می شوند، از همین رو امیدوارم این مهم نیز اجرایی شود تا ما به ازای هر یک خودروی فرسوده ای که از ناوگان قدیمی خارج می شود، یک خودرو وارد شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: