جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 فروردين 1395     
حمایت دولت و مدیریت شهری از سرمایه گذاران تاکسی های هیبریدی

استفاده از تاکسی های هیبریدی در مبادی ورودی شهر تهران

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به حمایت دولت و مدیریت شهری از سرمایه گذاران تاکسی های هیبریدی گفت: در حال حاضر از بخش خصوصی برای ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران حمایت شده است در این راستا شهرداری تهران باید براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از یارانه‌ای برای کمک به بخش خصوصی تاکسیرانی کمک‌های بلاعوضی پرداخت نماید همچنین تعرفه این گونه خودروها نزدیک به صفر می باشد و قیمت این خودرو در بازار با خودروهای دیگر برابری دارد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: مزیت دیگر تاکسی های هیبریدی پایین بودن مصرف سوخت این تاکسی ها است این خودروها در 100 کیلومتر چیزی حدود 4 تا 5 لیتر سوخت مصرف می کند.
وی افزود: به دلیل مصرف بسیار پایین سوختی که این خودروها صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت انجام خواهد شد که این اتفاق در اقتصاد ملی کشور تاثیرات مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به دیگر راهکار حمایت از سرمایه گذاران تاکسی‌های هیبریدی خاطرنشان کرد: براساس ماده 12 بند ( ق ) تبصره دو قانون بودجه سال 93 امکان استفاده از حمایت‌های دولتی نیز وجود خواهد داشت که این موضوع توسط مدیریت شهری تهران در شورای عالی اقتصاد در حال پیگیری است.

مهندس تشکری هاشمی در ادامه گفت: درصورت محقق شدن بخشی از این قانون و بودجه سال 95 هزینه ای را به صورت کمک بلاعوض به مالکان اینگونه تاکسی ها داده خواهد شد، در حال حاضر چیزی حدود 20 تا 25 میلیون تومان به مالکان  تاسی هیبریدی داده خواهد شد.

وی با اشاره به تعیین نرخ کرایه تاکسی های هیبریدی تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای شهر تهران میزان کرایه تاکسی های هیبریدی به میزان 80 درصد بیشتر از کرایه تاکسی‌های معمولی که اکنون در شهر در حال فعالیت و خدمات ‌رسانی هستند ، می باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران اظهار داشت:  هم اکنون هر یک از شرکت های خصوصی برای ورود قرارداد 5 هزار دستگاه تاکسی را منعقد کرده اند که به تدریج وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهد شد همچنین قرار است حدود 200 تا 300 دستگاه تاکسی هیبریدی تهران در مبادی ورودی شهر مانند ایستگاه راه آهن و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه مهر آباد و چند مکان دیگر استفاده خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: