جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 اسفند 1394     
باید مسایل اقتصادی و کارآمدی نظام را یک موضوع ملی بدانیم

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با بیان اینکه امروز بحث اقتصاد درست مثل دوران دفاع مقدس است، گفت: در عرصه اقتصادی همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات مردم را حل کنیم. البته بدون شک دولت محترم باید پیشتاز این کار بوده و گام اول را بردارد. همچنین دولت باید بخواهد که بقیه به او کمک کنند و باید بداند که موضوع اقتصادی موضوع اول کشور است نه موضوعات سیاسی.

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در مراسم چهلمین روز درگذشت سردار محسن قاجاریان که در محل گلزار شهدای نیشابور برگزار شد، ضمن گرامیداشت 22 اسفند ماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا به نقش و اهمیت شهدای مدافع حرم در این مقطع از تاریخ اسلام اشاره و تصریح کرد: خون پاک شهدای مدافع حرم در حوزه تمدنی اسلام، در شفاف سازی و توجه به باورها و همچنین در نگاه هایی که امروز در داخل کشور و در چشمه اصلی انقلاب اسلامی وجود دارد تاثیر گذار است.

قالیباف به تاثیرگذاری شهدای مدافعان حرم در حوزه تمدنی اشاره کرد و گفت: شاید در نگاه اولیه به این موضوع توجه کنیم که دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سایر کشورهای اسلامی ارزشمند است و شهید دادن حتی برای کالبد و ساختمان حرم هم برای ما موضوعیت دارد اما جایگاه شهدای مدافعان حرم بالاتر از این است.

وی ابراز داشت: در چند قرن قبل حتی حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی هم به دست دشمنان اسلام نابود شد، چرا که آن ها احساس می کردند با از بین بردن حرم، فرهنگ شهادت و عاشورا از تاریخ اسلام و بشر پاک می شود اما امروز شاهد این هستیم که این فرهنگ نه تنها در جوامع اسلامی، بلکه در دنیا نیز روز به روز گسترش پیدا می کند و باور همه آزادگان دنیا به امام حسین (ع) به عنوان یک آزادی خواه وجود دارد.

شهدای مدافع حرم به دفاع از حرم و فرهنگ قرآن و عترت برخواستند

قالیباف ادامه داد: البته امروز این افتخار برای سرداران و سربازان حضرت امام (ره) وجود دارد که هم از حرم و هم از تفکر و فرهنگ قرآن و عترت دفاع کنند. تردید نکنید که اگر این روحیه وجود نداشت، چه بسا که امروز عتبات عالیات در عراق و سوریه به دست سفاکان و افرادی که هیچ بویی از انسانیت، اسلام و قرآن نبرده اند، تخریب شده بود.

وی به سفر اخیر خود به کربلای معلی و نجف اشرف در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این سفر یکی از بزرگان به من گفت اگر رزمندگان شما این روحیه مبارزه و شهادت طلبی را نمی آوردند، امروز از نجف و کربلا خبری نبود. بنابر این شهیدان قاجاریان، رضایی و همه شهدای مدافع حرم هم از فضای عتبات دفاع کردند و هم توانستند در یک مبارزه تمدنی فرهنگ حسینی ، اهل بیت (ع) و فرهنگ اصیل قرآنی را در مبارزه با فرهنگ غربی به پیروزی برسانند.

اگر در «جولان» با استکبار مقابله نکنیم باید در «جلولا» با دشمنان بجنگیم

این فرمانده دوران دفاع مقدس همچنین خاطرنشان ساخت: اگر خون این شهدا نبود مطمئن باشید استکبار به همه اهداف خودش در خاورمیانه رسیده بود چرا که آن ها تنها به همان کشورها بسنده نمی کردند. اگر مبارزه در آن نقاط نبود و در جولان سوریه با آمریکا، اسرائیل و گروه هایی که به تبعیت از آن ها جنایت می کنند نجنگیم، تردید نکنید که باید در جلولا و در 30 کیلومتری مرزهای غربی کشور باید با آن ها بجنگیم چرا که قراین و شواهد نشان می دهد که قصد اصلی آن ها برخورد با انقلاب اسلامی و ملت ما است.

قالیباف با تاکید بر اینکه نقشه های آمریکا و اسرائیل در مبارزه فرهنگی در خاورمیانه نقش بر آب شده است، ابراز داشت: البته هنوز هم مبارزه تمام نشده است اما امروز می بینید که از اهداف اولیه خود دست برداشته اند و حاضر شده اند خواست مردم آن کشور ها را قبول کنند؛ نه اینکه آن ها در امریکا و اروپا بنشینند و اسرائیل به نمایندگی آن ها در منطقه خاورمیانه، برای منطقه تعیین تکلیف کند.

وی به برخی فیلم های منتشر شده از جنایات گروه های تروریستی – تکفیری در شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: امروز هیچ انسانی این کارها را انجام نمی دهد؛ در حقیقت شهدای ما در عین اینکه از باورهای خودشان دفاع کردند، به دفاع از انسانیت و آزادگی نیز برخواستند.

فرمانده لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس افزود: شهیدان همواره با خدای خودشان معامله کردند اما امروز شاهد هستیم که آثار و برکات شهدای مدافعان حرم ابعاد مختلف پیدا کرده و حتی در حوزه مسایل انسانی، آزادگی، فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) و حفظ تمامیت اماکن متبرکه نیز این آثار و برکات دیده می شود.

نعمت امنیت در کشور به برکت خون شهدا به دست آمده است

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین تاثیرات شهدای مدافع حرم در حوزه امنیت داخلی پرداخت و گفت: در اطراف ایران با وجود اینکه برخی کشورها در سلطه استکبار هستند اما وضع امنیتی مناسبی ندارند اما با این وجود در کشور ما امنیت کامل برقرار است؛ برکت امنیت، نعمت بزرگی است و ما زمانی قدر این نعمت را می دانیم که نا امنی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همه تلاش خود را می کنند تا حتی اگر نتوانند متعرض کشور ما شوند، در جایی انفجاری را انجام دهند اما این نعمت امنیت به برکت خون شهدا در کشور ما برقرار است و باید قدر آن را بدانیم.

قالیباف ایجاد تحلیل درست برای جامعه را از دیگر آثار شهدای مدافع حرم دانست و گفت: البته این موضوع از باب آن نیست که بخواهیم کسی را محکوم یا حاکم کنیم، بلکه از این منظر است که بدانیم راه درست و غلط کجا است و اگر کسانی در کشور مسیر غلط را انتخاب کرده اند، امروز به برکت خون شهدای مدافعان حرم متوجه اشتباه خود شوند و آن هایی که مسیر درست را انتخاب کرده اند نیز بر این مسیر پافشاری بیشتری کنند.

شعار «نه غزه، نه لبنان» از بعد دینی، علمی، ناسیونالیستی و امنیت ملی اشتباه بود

وی یادآور شد: در چند سال قبل شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را در کشور می شنیدیم که بر این شعار تاکید هم می کردند اما امروز شاهد هستید که این شعار هم از بعد مبانی دینی و اسلامی، هم از بعد ناسیونالیستی و میهن پرستی، هم از بعد علمی و نگاه سیاسی و هم از امنیت ملی چقدر غلط و گمراه کننده است.

قالیباف خاطر نشان ساخت: چطور حاضر هستیم ببینیم که در یک جامعه اسلامی ظلم اتفاق می افتد، خون کودکان، جوانان و زنان به ناحق ریخته شده و همه به غارت رفته اند اما ما به عنوان یک مسلمان تنها نظاره گر باشیم و بگوییم به آن ها هیچ کاری نداریم؟ چطور ممکن است امروز در قدرت قرار داشته باشیم و در این شرایط مظلومی از ما استمداد کند اما به او کمک نکنیم؟ حتی اگر آن مظلوم مسلمان هم نباشد، اینجا یک جامعه اسلامی است و ما باید به او کمک کنیم.

هدف غایی دشمنان در منطقه خاورمیانه، نابودی انقلاب اسلامی است

وی در ادامه گفت: اگر از بعد امنیت ملی و در یک تحلیل راهبردی نگاه کنیم، متوجه می شویم که هدف غایی آن هایی که در آنجا می جنگند، نابودی انقلاب اسلامی است. اگر دشمنان مردم را در لبنان و نوار غزه به شهادت می رسانند به خاطر بیداری اسلامی و صدور انقلاب اسلامی است که روحیه آزادگی و فرهنگ جهاد و شهادت به آنجا رفته است.

قالیباف تصریح کرد: در دهه 60 میلادی وقتی ارتش همه کشورهای عربی متحد شدند تا جلوی اسرائیل بایستند، در کمتر از چهار روز شکست خورده و صحرای سینا را از دست دادند. حتی در اوایل انقلاب نیز رژیم صهیونیستی در چند ساعت تا بیروت پیش روی کرد اما زمانی که مردم اهل سنت و شیعه در جنگ های 33 روزه و 52 روزه مقاومت کردند، ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل نتوانست یک قدم از مرزها جلو بیاید که این به دلیل وجود روحیه مبارزه انقلاب اسلامی و صدور انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه هدف قطعی دشمنان آن است که نظام جمهوری اسلامی را با مشکل روبرو کرده و به هر شکل ممکن به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند، گفت: فارغ از وظیفه دینی و ملی، برای امنیت ملی ما نیز خوب است که با هزینه، تلفات و مشکلات کمتر و با پیروزی بیشتری در آنجا مقاومت کنیم؛ از این رو معلوم است که این بخش شعار «نه غزه، نه لبنان» هم ناقص بود و ضعف داشت.

اسلامیت و ایرانیت با یکدیگر ممزوج شده و قابل تفکیک نیست

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه یادآور شد: در هر زمانی که دشمنان خارجی به این کشور حمله کردند، توانستند بخشی از کشور را جدا کنند اما تنها مقطعی که شرق و غرب دست به دست هم داده و علیه ایران وارد جنگ شدند اما یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، زمانی بود که امکان و مسئولیت در اختیار کسانی بود که در سایه فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) قرار داشتند.

قالیباف افزود: امروز نیز افتخار ایران اسلامی آن است که آنچنان نام ایران و اسلام به هم ممزوج است که این دو قابل جدا شدن نیستند. اگر روزی شهید مطهری کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام را نوشت، امروز اسلام و ایران در یکدیگر ممزوج هستند و وقتی از اسلام سخن می گویند به معنی ایران، فرهنگ اهل بیت (ع) و قرآن است.

فرمانده لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس در ادامه ابراز داشت: فرزندان این مرز و بوم نشان داده اند از همه آن هایی که دم از میهن پرستی و ناسیونالیستی می زنند، بهتر از این ممکلت دفاع کرده اند. بنابراین شعار «جانم فدای ایران» آن ها هم حرف بی ربطی است چرا که در تاریخ هر زمانی که دین نبوده، بخشی از کشور را از دست داده اند.

زیر سوال بردن کارآمدی در کشور بزرگ ترین خطر پیش رو است

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همه مسئولان کشور در کلیه سطوح مدیریتی گفت: مردم با تلاش و زحمت خود موقعیت و مسئولیت را در اختیار امثال بنده گذاشته اند، بنابر این ما مسئولان نیز باید حواسمان باشد که اگر در داخل کشور به گونه ای عمل کنیم تا کارآمدی زیر سوال برود و مردم احساس کنند مجموعه مدیریت ما درست و کارآمد نیست، بزرگترین خطر خواهد بود. مخصوصا اینکه ناکارآمدی خود را در حوزه اقتصادی به عنوان مهم ترین عرصه زندگی مردم نشان دهد.

قالیباف مشکلات اقتصادی را بزرگ ترین چالش کشور عنوان کرد و گفت: در کنار آن خطر موضوعاتی مثل بیکاری، اعتیاد، آسیب های اجتماعی و طلاق اگر بیشتر از خطر بیرونی نباشد، کمتر نیست؛ بنابر این مهم ترین وظیفه ای ما مسئولان آن است که به چالش اقتصادی به عنوان یک موضوع ملی نگاه کنیم.

نباید با نگاه سیاسی به موضوعات معیشتی و اقتصاد جامعه نگاه کرد

وی با تاکید بر اینکه نباید با نگاه سیاسی به موضوعات معیشتی مردم و اقتصاد جامعه نگاه کرد، اظهار کرد: اگر گروه رقیب سیاسی به هر دلیلی از بروز یک مشکل اقتصادی خوشحال شد، این کار غلطی است. آیا انصاف است که ما از وارد آمدن فشار بیشتر به مردم خوشحال شده و احساس کنیم می توانیم با این حربه امتیاز سیاسی بگیریم؟ در این شرایط باید دست به دست هم دهیم و هر کسی، هر کاری که می تواند را برای اقتصاد کشور به عنوان یک چالش بزرگ ملی انجام دهد.

قالیباف با بیان اینکه امروز بحث اقتصاد درست مثل دوران دفاع مقدس است، گفت: در دوران دفاع مقدس اگر کسی می خواست علیه جنگ حرف بزند از او نمی پذیرفتیم؛ امروز هم در عرصه اقتصادی همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات مردم را حل کنیم. البته بدون شک دولت محترم باید پیشتاز این کار بوده و گام اول را بردارد. همچنین دولت باید بخواهد که بقیه به او کمک کنند و باید بداند که موضوع اقتصادی موضوع اول کشور است نه موضوعات سیاسی.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: مردان مردی که در دوران دفاع مقدس کمرشان در پشت خاکریز ها خم نشد، امروز کمرشان در خانه و در مقابل فرزندان خود شکسته است. بنابر این رسیدگی به این موضوعات خواست مردم است و همه باید تلاش در این عرصه تلاش کنیم.

باید مسایل اقتصادی و کارآمدی نظام را یک موضوع ملی بدانیم

وی افزود: باید مسایل اقتصادی، معیشتی و کارآمدی نظام را هم مثل موضوع مدافعان حرم، دفاع مقدس، و مسایل هسته ای یک موضوع ملی بدانیم و همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم به پیش برویم. امروز بدون شک توقع شهدا و امام راحل (ره) از ما همین است و مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته و این موضوع را پیگیری کرده اند تا به نقطه مطلوبی برسد.

قالیباف در ادامه کار کردن در حوزه مسایل اقتصادی و معیشتی را بزرگ ترین مجاهدت و همانند مجاهدت دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امروز همه جوانان، مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم البته این مشکل متوجه مسئولان است و مردم هم مثل همیشه حامی و پشتیبانی مسئولان خود خواهند بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان اینکه نیشابور در تاریخ ایران به شهر فرهنگ و محب اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی شناخته شده است، عنوان داشت: مردم این شهر در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همیشه پیشتاز بوده اند و امروز هم این شهر نشان داد که در دفاع از حرم نیز مثل همیشه تاریخ، هنوز محب اهل بیت (ع) است.

قالیباف تصریح کرد: هر چه در بعد مادی و معنوی داریم، به برکت خون شهدا است و نیشابور نیز در این زمینه پیش قدم بوده و شهیدان بزرگی همچون شهیدان شوشتری، مهدیان پور، قاجاریان، رضایی، برونسی، حصاری، قدم یاری و ... را تقدیم انقلاب کرده که در مقابل خانواده این شهیدان سر تعظیم فرود می آوریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: