جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 اسفند 1394     
لزوم توجه بیشتر دولت به شورا ها و شهرداری ها

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه از وزیر جهاد کشاورزی به واسطه عضویت در هیات دولت و به واسطه جایگاه حقوقی انتظار بیشتری می رود، گفت: از دولت می خواهم به مقوله شوراها و شهرداری ها بیش از پیش توجه کند.

احمد دنیامالی در دویست و چهل و سومین جلسه شورا پس از ارائه گزارش وزیر جهادکشاورزی، با یادآوری اینکه نمی خواهم درباره رفتار دولت با مدیریت شهری قضاوت کنم، اما در کمیسیون های مختلف دولت انتظار و توقع توجه بیشتری به شوراها و شهرداری ها می رود، تصریح کرد: یکی از بحث هایی که در مورد آلودگی مطرح است بحث ریزگردهاست که با توجه به وضعیت نابودی قنات ها و توسعه بیابان های اطراف تهران یکی از مشکلات جدی شهرهایی همچون تهران است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته ریزگردها سلامت تهران را به شدت تهدید می کند، ادامه داد: یک واقعیتی هست اینکه در حوزه کشاورزی پرت آب وجود دارد و در این زمینه اعداد و ارقام مختلفی وجود دارد. حتی اگر 5 درصد هم پرت آب در حوزه کشاورزی وجود داشته باشد، این موضوع نیاز به توجه و مدیریت ویژه دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث شهر تهران با توجه به کمبود منابع آبی انتظار داریم 250 میلیون مترمکعب امسال که از نزولات آسمانی حاصل شده و قرار است به مصارف کشاورزی اختصاص یابد، انتظار داریم بخشی از این منبع خوب آبی به چرخه فضای سبز شهر تهران باز گردد که این مهم وظیفه دولت است.

دنیامالی با اشاره به اینکه خودکفایی گندم در دوران خدمت محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی حاصل شده است، خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد از گندم خودکفا شویم، اما نباید بگذاریم وضعیت نان و آرد به گونه ای شود که برخی مناطق برخوردار آرد مرغوب بگیرند و مناطق غیربرخوردار آرد نامرغوب.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا همچنین به نیاز استفاده کشور از سیستم آب شیرین کن ها تاکید کرد و گفت: به هر حال موضوع آب با توجه به نیاز روزافزون کشور چه در حوزه صنعت و چه در حوزه کشاورزی حائز اهمیت است و دیر یا زود مجبور هستیم شیرین سازی آب را استفاده کنیم. چنانچه همین حالا نیز این سیستم در کشورهای عربی استفاده می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: